کد خبر: 10

تاریخ انتشار: می 28, 2015

پزشک عمومی به اندازه کافی داریم/ برنامه نداریم

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از انجمن پزشکان عمومی، دکتر عباس کامیابی در پنجمین گردهمایی شورای هماهنگی انجمن های پزشکان عمومی در تهران افزود: پزشکان عمومی در بخش های مختلفی چون پزشک خانواده، درمان اعتیاد، طب کار، مراقبت های پوست ارایه خدمت می کنند که حتی بیش از نیازهای وزارت بهداشت است. کامیابی اضافه […]

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از انجمن پزشکان عمومی، دکتر عباس کامیابی در پنجمین گردهمایی شورای هماهنگی انجمن های پزشکان عمومی در تهران افزود: پزشکان عمومی در بخش های مختلفی چون پزشک خانواده، درمان اعتیاد، طب کار، مراقبت های پوست ارایه خدمت می کنند که حتی بیش از نیازهای وزارت بهداشت است.

کامیابی اضافه کرد: رمز ماندگاری پزشکان در مناطق جغرافیایی متفاوت، اختصاص جایگاه تشکیلاتی و درآمدی مناسب، تعریف هویت ملموس، امیدبخش و قابل ارتقا برای طب عمومی و نیز ارایه برنامه جامع و پایدار است.

وی با بیان اینکه اعلام موضع درباره جایگاه طب عمومی نخستین گام برای بازآفرینی هویت پزشکان عمومی است، گفت: تنها راه احیای جایگاه طب عمومی اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور است و البته برای اجرای پزشک خانواده به دنبال الگویی هستیم که استانداردهای لازم برای ارتقای سلامت مردم را داشته باشد.

کامیابی رویکرد انجمن پزشکان عمومی برای تحقق این هدف را، انسجام درونی انجمن، مشارکت فعال اعضای آن و ائتلاف و تعامل با سایر نهادهای ذینفع دانست و گفت: آن چه در حال حاضر به عنوان برنامه تحول سلامت مطرح می شود ، نه تحول بلکه تنها جبران بخشی از محرومیت های گذشته است.

وی افزود: برای اینکه جایگاه پزشکان عمومی را در این برنامه و کلا نظام سلامت مشخص کنیم، نیاز به آگاه سازی درباره فرصت ها و تهدیدها، توانمندسازی علمی و حرفه ای طب عمومی، نقد برنامه ها، مطالعه و تحقیقات کاربردی و ارایه ی الگوهای جایگزین داریم تا نظامی کارآمد در راستای ارتقای سطح سلامت جامعه داشته باشیم.

رییس انجمن پزشکان عمومی با بیان این که اجرای نظام ارجاع و برنامه ی پزشک خانواده در سراسر کشور، نه فقط درخواست پزشکان عمومی بلکه تکلیف قانونی، نیاز مردم و عرف نظام های پیشرفته سلامت است، گفت: حداقل انتظار هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی از این گردهمایی، تمرکز جدی بر تبیین رویکرد انجمن در مورد برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و ارایه الگوی مورد توافق برای آن و نیز برنامه ریزی برای ساماندهی کامل شعب انجمن است.

پنجمین گردهمایی شورای هماهنگی انجمن های پزشکان عمومی با حضور حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان و روسای انجمن های پزشکان عمومی سراسر کشور امروز و فردا در مجتمع آدینه تهران در حال برگزاری است.

دکتر مهران قسمتی زاده، رییس این شورا، در سخنرانی افتتاحیه با اشاره به این که کمیته ها و کارگروه های پزشکان عمومی شاغل در بیمارستان ها، مراقبت های پوست، طب کار و طب مکمل برای نخستین بار در این گردهمایی تشکیل جلسه می دهند، گفت: پزشکان عمومی ارایه ی خدمات پایه ی سلامت را تضمین می کنند و سایر خدمات از جمله درمان اعتیاد و مراقبت های پوست بر بستر طب پایه ارایه خواهد شد.

علمی **۱۳۵۴**۱۶۰۱**

انتهای پیام /*

Likesپزشک عمومی به اندازه کافی داریم/ برنامه نداریم پزشک عمومی به اندازه کافی داریم/ برنامه نداریم up(0)Dislikesپزشک عمومی به اندازه کافی داریم/ برنامه نداریم پزشک عمومی به اندازه کافی داریم/ برنامه نداریم down(0)
برچسب ها :
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.