کد خبر: 101

تاریخ انتشار: می 28, 2015

مدرسه ساز

بیش از ۲۵ هزار خیر در کشور مدرسه سازی می کنند

خدیجه نیزاری روز پنجشنبه در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز مازندران در بابلسر افزود : این خیرین هر کدام دستکم یک تا ۱۱۰ مدرسه در کشور ساخته اند. وی آمار زنان خیر مدرسه ساز کشور را چهار هزار و ۳۴۰ نفر اعلام کرد و گفت : ۱۷ هزار و ۴۷۵ نفر از خیران مدرسه ساز […]

خدیجه نیزاری روز پنجشنبه در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز مازندران در بابلسر افزود : این خیرین هر کدام دستکم یک تا ۱۱۰ مدرسه در کشور ساخته اند.

وی آمار زنان خیر مدرسه ساز کشور را چهار هزار و ۳۴۰ نفر اعلام کرد و گفت : ۱۷ هزار و ۴۷۵ نفر از خیران مدرسه ساز هم مرد هستند.

او افزود : سه هزار و ۷۵۲ شخصیت حقوقی نیز به عنوان خیر مدرسه ساز با آموزش و پرورش همکاری دارند.

رییس ستاد بانوان خیران مدرسه ساز کشور گفت : بسیاری از خیرین علاوه بر تعهد ساخت مدرسه ، زمین هایی به آموزش و پرورش اهدا کرده اند که ارزش بالایی دارد .

وی از مدرسه سازی به عنوان یک امر مهم در مبارزه با جهل و نادانی و ترویج فرهنگ علم و دانش یاد کرد و افزود : خیرین مسیر خیر را برای نسل جوانان ایجاد می کنند.

خیرین مدرسه ساز مازندران در شانزدهمین جشنواره که سال گذشته برگزار شد تا ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس تعهد مشارکت داده بودند که تاکنون ۵۵ درصد تعهداتشان محقق شده است.

هم اکنون ۴۸۲ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه ساز در مازندران در حال بازسازی و نوسازی است که خیرین در ۳۷ پروژه هزینه صفر تا صد بازسازی کلاس های درس را تقبل کرده اند.

از سال ۷۷ تاکنون با کمک ۲۹۳ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز ۷۰۰ پروژه در قالب سه هزار کلاس درس به صورت مشارکتی در استان مازندران بازسازی و مقاوم سازی شده است.

خیرین مدرسه ساز مازندران همچنین تا کنون ۴۴۴ قطعه زمین به مساحت یک میلیون و ۶۵۰ هزار متر مربع اهداء کردند.

بر اساس اعلام مسوولان آموزش و پرورش هم اکنون ۳۳ درصد کلاس های درس مدارس مازندران نیاز به بازسازی و بهسازی دارد.

۲۲ درصد از این کلاس ها تخریبی است که باید بازسازی شود و ۱۱ درصد دیگر هم نیازمند بهسازی و مقاوم سازی است.

مازندران ۴۸۰ هزار دانش آموز دارد و ۸۹۰ خیر مدرسه ساز دارد.

Likesبیش از 25 هزار خیر در کشور مدرسه سازی می کنند بیش از 25 هزار خیر در کشور مدرسه سازی می کنند up(0)Dislikesبیش از 25 هزار خیر در کشور مدرسه سازی می کنند بیش از 25 هزار خیر در کشور مدرسه سازی می کنند down(0)
برچسب ها :
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.