کد خبر: 47

تاریخ انتشار: می 28, 2015

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی :

۶۵،۲درصد پروژه های مسکن مهر کشور بهره برداری شده است

احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن مهر شهرستان قوچان افزود: از مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور تاکنون تعداد یک میلیون و پانصد هزار واحد آن افتتاح شده است. وی با بیان اینکه اتمام پروژه مسکن مهر در کشور از اولویت های وزارتخانه است، […]

احمد اصغری مهرآبادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های مسکن مهر شهرستان قوچان افزود: از مجموع دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور تاکنون تعداد یک میلیون و پانصد هزار واحد آن افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه اتمام پروژه مسکن مهر در کشور از اولویت های وزارتخانه است، اظهار کرد: انجام این پروژه وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست و تنها وظیفه این وزارتخانه واگذاری زمین بود اما با توجه به نیاز کشور همه تلاش خود را در جهت اتمام و واگذاری واحدهای مسکن مهر به کار گرفته است .

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای آماده سازی معابر پروژه های مسکن مهر در قوچان اختصاص یافته که سه میلیارد ریال آن هنوز هزینه نشده است، گفت: به منظور تسریع در اجرای این حوزه ۱۰ میلیارد ریال دیگر نیز به این پروژه تخصیص خواهد یافت .

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف کلیه واحدهای کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت پروژه مسکن مهر در قوچان، افزود: در این راستا آمادگی واگذاری پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا را داریم و مابقی پروژه ها می بایست با همکاری همه دستگاه ها اتمام و واگذار شود .

اصغری مهر آبادی اشاره به افزایش تسهیلات مسکن مهر از۲۵۰ به ۳۰۰ میلیون ریال، خواستار همکاری بانک مسکن در عملیاتی شدن این افزایش میزان تسهیلات شد.

وی در خاتمه گفت: در استان خراسان رضوی از مجموع ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر تاکنون ۷۰هزار واحد افتتاح شده است .

فرماندار شهرستان قوچان نیز در حاشیه این بازدید از آماده بودن ۶۰۰ واحد مسکن مهر شهرستان برای تحویل خبر داد.

علیرضا قامتی افزود : مسکن مهر شهرستان قوچان در سال ۸۹ با ۱۶۴۰ واحد و با پیش بینی برای اقشار کم در آمد جامعه طراحی و کلید خورد .

فرماندار قوچان با اشاره به توان مالی پایین استفاده کنندگان از مسکن مهر، گفت : هزنیه بالای تمام شده،عدم موفقیت مردم قوچان در استفاده از وام های مسکن۳۰۰ میلیون ریالی و سهم آورده ۳۳۰تا۳۵۰ میلیون ریالیی قطعا با توجه به توان پایین اقشار کم درآمد تکمیل این پروژه کمی مشکل است.

فرماندار قوچان افزود:از ۱۶۴۰ واحد مسکن مهر در شهرستان تا کنون ۶۰۰ واحد آماده تحویل به متقاضیان است و ۵۸۸ واحد آن کمتر از ۱۰ درصد و بقیه تا ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

هم اکنون ۱۲۰ هزار مسکن مهر در استان خراسان رضوی احداث شده و یا در حال احداث است که به گفته مسوولان حجم پروژه های مسکن مهر و پراکندگی آن در این استان قابل مقایسه با سایر استان ها نمی باشد.

مسوولیت اجرای پروژه های مسکن مهر در شهرهای با جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر که در خراسان رضوی ۱۳ شهر را شامل می شود با اداره راه و شهرسازی است.

مسوولیت اجرای پروژه های مسکن مهر در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و دو شهر جدید گلبهار و بنیالود هم هر یک تشکیلات و مدیر عامل مستقل دارند.

Likes65،2درصد پروژه های مسکن مهر کشور بهره برداری شده است 65،2درصد پروژه های مسکن مهر کشور بهره برداری شده است up(0)Dislikes65،2درصد پروژه های مسکن مهر کشور بهره برداری شده است 65،2درصد پروژه های مسکن مهر کشور بهره برداری شده است down(0)
برچسب ها :
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.