کد خبر: 50

تاریخ انتشار: می 28, 2015

محمد باقر رضایی

بررسی کشت ۴۵گونه گیاه دارویی در ۱۵ استان کشور

به گزارش ایرنا، محمدباقر رضایی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین همایش تخصصی توسعه صنعت گلاب، عرقیات و اسانس در پژوهشکده قمصر دانشگاه کاشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بحث کشت دیم گونه های متنوع گیاهان دارویی در وزارت جهادکشاورزی طراحی و به مرحله اجرا درآمده است. وی توسعه، فرآوری و اقتصاد متمرکز یک […]

کشاورزی بررسی کشت 45گونه گیاه دارویی در 15 استان کشور بررسی کشت 45گونه گیاه دارویی در 15 استان کشور 81626285 6484392

به گزارش ایرنا، محمدباقر رضایی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین همایش تخصصی توسعه صنعت گلاب، عرقیات و اسانس در پژوهشکده قمصر دانشگاه کاشان در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بحث کشت دیم گونه های متنوع گیاهان دارویی در وزارت جهادکشاورزی طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.

وی توسعه، فرآوری و اقتصاد متمرکز یک گونه در هر استان را پیشنهاد داد و یادآور شد: نتایج این طرح تاکنون در هشت استان کشور مشخص شده است.

رییس انجمن علمی گیاهان دارویی ایران همچنین با تاکید بر استفاده از سبزیحات در سبدغذایی خانوارها با حداقل هفت رقم گیاه دارویی در آن افزود: متاسفانه بهره گیری از سبزیجات در سفره ایرانی فقط جنبه تزیینی دارد.

به گفته وی برای جلوگیری از تخریب منابع طبیعی به دلیل استقبال فراوان از سبزیجات و گیاه خواری کشت دیم باید در اولویت کشاورزی قرار گیرد.

رییس تحقیقات گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: انجمن علمی گیاهان دارویی و بخش تحقیقات گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی آمادگی همکاری با استانهای مجری طرح کشت دیم گونه های گیاهی را دارد.

به گفته وی موسسات تحقیقات وزارت جهادکشاورزی طرح کشت دیم گونه های دیمی در استانهای کشور را با توجه به کمبود آب، جلوگیری از تخریب مراتع و حفاظت از گونه های نادر و درحال انقراض و حمایت از توسعه طرح گونه های گیاهی در استفاده بهینه از آب و کشت دیم اجرا می کند.

وی از کشف بیش از ۹ هزار گونه گیاهی در کشور خبر داد و گفت: حدود دو هزار گونه از این تعداد گونه گیاه دارویی شناخته شده است.

وی تخصیص بودجه در زمینه تحقیقات گونه های گیاهی را ناچیز دانست و گفت: با توجه به کاهش بودجه و مطرح بودن سلامت جامعه، بسیج ارگان ها و سازمان ها در اجرای طرح کشت دیم ضروری است.

همایش یکروزه توسعه صنعت گلاب، عرقیات و اسانس با حضور پروفسور عبدالحسین روستاییان پدر علم فیتوشیمی ایران در پژوهشکده قمصر کاشان برگزار شد.

Likesبررسی کشت 45گونه گیاه دارویی در 15 استان کشور بررسی کشت 45گونه گیاه دارویی در 15 استان کشور up(0)Dislikesبررسی کشت 45گونه گیاه دارویی در 15 استان کشور بررسی کشت 45گونه گیاه دارویی در 15 استان کشور down(0)
برچسب ها :
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.