کد خبر: 7136

تاریخ انتشار: می 28, 2015

فردا با حضور وزیر نیرو؛

بهره برداری ۲ نیروگاه و یک پست فشار قوی در خوزستان

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وزارت نیرو ، واحدهای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر و پست ۴۰۰ کیلوولت شهید جهان آرا، فردا (جمعه) با حضور وزیر نیرو و جمعی از مقامات استان خوزستان به بهره برداری می رسد. با بهره برداری از بخش بخار نیروگاه […]

نیروگاه بهره برداری 2 نیروگاه و یک پست فشار قوی در خوزستان بهره برداری 2 نیروگاه و یک پست فشار قوی در خوزستان 81626354 6484513

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا از وزارت نیرو ، واحدهای بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، واحدهای ۵ و ۶ نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر و پست ۴۰۰ کیلوولت شهید جهان آرا، فردا (جمعه) با حضور وزیر نیرو و جمعی از مقامات استان خوزستان به بهره برداری می رسد.

با بهره برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان که شامل دو واحد ۱۶۰ مگاواتی به ظرفیت کل ۳۲۰ مگاوات است، ظرفیت کل تولید برق این نیروگاه به ۸۱۵ مگاوات می رسد و راندمان آن تا حدود ۵۰ درصد افزایش می یابد.

ظرفیت بخش گاز این نیروگاه حدود ۴۹۴ مگاوات است که در ۴ واحد گازی طی سال های ۸۱ تا ۸۲ به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

این نیروگاه در کیلومتر ۹ جاده آبادان ـ ماهشهر قرار دارد و هزینه احداث آن در بخش ارزی ۱۳۸ میلیون یورو و در بخش ریالی ۶۶۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون ریال بوده و پیمانکار اصلی این پروژه شرکت مپنا و اکثر تجهیزات این نیروگاه ساخت داخل است.

دیگر پروژه مورد افتتاح در جریان سفر وزیر نیرو به استان خوزستان، توسعه بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرمشهر به ظرفیت کل ۳۲۴ مگاوات (دو واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی) است.

این طرح در قالب پروژه های مشارکت بخش خصوصی (BOO) با سرمایه گذاری شرکت صنایع برق و انرژی صبا با هدف تأمین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور با توجه به افزایش مصرف برق و کمک به افزایش پایداری شبکه در کیلومتر ۸ جاده خرمشهر به اهواز احداث شده است.

با احداث بخش بخار این نیروگاه (۳ واحد ۱۶۰ مگاواتی)، ظرفیت کل نیروگاه به ۱۴۵۲ مگاوات و راندمان آن از ۳۳٫۸ درصد به ۴۹٫۹ درصد خواهد رسید، ۱۳۰ میلیون یورو برای توسعه بخش گاز) واحدهای ۵ و ۶) این نیروگاه هزینه شده است.

پروژه پست فشار قوی ۴۰۰ کیلوولت شهید جهان آرا (خرمشهر) به ظرفیت دو دستگاه ترانس قدرت ۲۰۰ مگاولت آمپر و دو دستگاه فیدر خط ۴۰۰ کیلوولت نیز همزمان با افتتاح نیروگاه خرمشهر به بهره برداری خواهد رسید.

این پست با هدف تقویت و حفظ پایداری شبکه جنوب استان خوزستان از جمله شهرهای آبادان و خرمشهر و افزایش ظرفیت منصوبه جهت تامین برق مورد نیاز استان خوزستان با هزینه ای بالغ بر ۲۹۰ میلیارد ریال احداث شده است.

کارفرمای احداث پست ۴۰۰ کیلوولت شهید جهان آرا، سازمان توسعه برق ایران و مشاور طرح شرکت قدس نیرو است و این پست در کیلومتر ۵ جاده خرمشهر ـ اهواز، بعد از پلیس راه خرمشهر واقع شده است.

Likesبهره برداری 2 نیروگاه و یک پست فشار قوی در خوزستان بهره برداری 2 نیروگاه و یک پست فشار قوی در خوزستان up(0)Dislikesبهره برداری 2 نیروگاه و یک پست فشار قوی در خوزستان بهره برداری 2 نیروگاه و یک پست فشار قوی در خوزستان down(0)
برچسب ها :
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.