کد خبر: 95

تاریخ انتشار: می 28, 2015

معاون وزیر بهداشت:

دانشجویان برای ورود به عرصه مشارکت های سیاسی در گذشته هزینه داده اند

محمد رضا داوود آبادی فراهانی روز پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت در نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه در طول سه دهه گذشته هزینه بالای مشارکت های اجتماعی و سیاسی موجب کاهش رغبت دانشجویان برای ورود به این فعالیت ها شده است. وی اظهار کرد: افزایش مشارکت های […]

محمد رضا داوود آبادی فراهانی روز پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت در نیشابور در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه در طول سه دهه گذشته هزینه بالای مشارکت های اجتماعی و سیاسی موجب کاهش رغبت دانشجویان برای ورود به این فعالیت ها شده است.

وی اظهار کرد: افزایش مشارکت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در بین دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: نگاه به دانشجویان مانند نگاه به بقیه آحاد مردم است یعنی حق اشتباه کردن و تمرین کردن را در این فعالیت ها به آنها نمی دهیم .

داوودآبادی با بیان اینکه به خاطر قصور و اشتباه برخی هزینه فعالیت های اجتماعی و سیاسی در کشور بالا رفته است، افزود: باید نگاه به دانشگاه و فضای دانشگاه ها تغییر کند ضمن اینکه مداخلات خارج دانشگاه در دانشگاهها زیاد است و همین مسئله عاملی بر کاهش رغبت دانشجویان برای فعالیت های جنبی شده است.

وی با اشاره به برنامه های سال گذشته در جهت افزایش مشارکت دانشجویان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، گفت: متاسفانه میزان مشارکت دانشجویان در آن سال رضایت بخش نبوده است.

وی اظهار کرد:به همین دلیل امسال با تقویت برنامه های مختلف در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تلاش بر جذب مشارکت و فعالیت بیشتر دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی کشور داریم.

معاون وزیر بهداشت افزود: از جمله این برنامه ها ایجاد و گسترش کانونهای فرهنگی و تخصصی در این حوزه و نیز حمایت مالی وزارتخانه در این رابطه است.

او با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی دبیران کانونهای فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ماه گذشته ،بیان کرد: ایجاد شبکه ای از کانونها و فعالیت های گسترده دانشجویان در این زمینه مد نظر است.

داوودآبادی بیان کرد: در حوزه مشارکت های اجتماعی نیز کانونهای اجتماعی و سلامت را تعریف کرده ایم که دانشجویانی که در حوزه های سلامت روان تحصیل می کنند در جهت کاهش آسیب ها و مشکلات خود دانشجویان به مسوولان دانشگاه یاری می دهند.

وی افزود: تشکیل کانونهای محیط زیستی و دیگر کانونها نیز در این زمینه مورد حمایت قرار می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت دانشجویان و پیگیری خواسته ها و امور صنفی آنها اظهار کرد: تحرک دانشجویان برای به دست گیری مدیریت امور صنفی خود از مهم ترین مواردی است که برگزاری نخستین گردهمایی شوراهای صنفی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سالجاری در جهت تشویق به چنین فعالیت هایی بوده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات اجرای طرح شهرداری خوابگاه با هدف واگذاری امور مدیریتی مربوط به دانشجویان در این زمینه به خودشان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: همچنین در حوزه مشارکت های سیاسی توصیه هایی به کلیه دانشگاههای علوم پزشکی در جهت بهبود فضا برای فعالیت دانشجویان ارائه شده است.

وی با اشاره به بی سابقه بودن آیین نامه انجمن های علمی دانشجویی در وزارت بهداشت، گفت: وزارت علوم دارای چنین آیین نامه ای هست اما وزارت بهداشت برای نخستین بار آیین نامه ای بسیار کامل و جامع در این زمینه تهیه کرده است که در راستای آن شبکه انجمن های علمی دانشجویی در دانشگاههای زیر نظر وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار می گیرد.

نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس سلامت با داوری ۲۳۰ فیلم و بیش از ۳۷۰۰ قطعه عکس در نیشابور برگزار شده است.

Likesدانشجویان برای ورود به عرصه مشارکت های سیاسی در گذشته هزینه داده اند دانشجویان برای ورود به عرصه مشارکت های سیاسی در گذشته هزینه داده اند up(0)Dislikesدانشجویان برای ورود به عرصه مشارکت های سیاسی در گذشته هزینه داده اند دانشجویان برای ورود به عرصه مشارکت های سیاسی در گذشته هزینه داده اند down(0)
برچسب ها :
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.