- خبر14 - https://khabar14.ir -

پیام‌های یک انتخاب انگلیسی

حزب كارگر به‌دليل ايدئولوژي‌اي كه دارد، بايد قشر خاصي را نمايندگي كند اما به‌دليل سياست‌هاي راستگرايانه توني بلر ضربه‌اي به پايگاه‌هاي حزب در جامعه انگليس وارد شد كه نتيجه آن را در انتخابات اخير ديديم. به‌نظر مي‌رسد با توفيقي كه جرمي كوربين به‌دست آورده، حزب كارگر توان تازه‌اي بگيرد و در آينده سياسي انگليس نقش مؤثري را ايفا كند.
در صحنه سياسي انگليس، مردم به برنامه رأي مي‌دهند؛ يا دقيق‌تر به افرادي رأي مي‌دهند كه داراي برنامه باشند. آقاي كوربين برنامه‌اي را مطرح كرده كه در راستاي خاستگاه حزب كارگر و انديشه‌هاي سوسيال دمكراسي اين حزب است. حوزه خدمات عمومي براي مردم انگليس از اهميت بالايي برخوردار است و كوربين مسائلي را مطرح كرد كه در همين چارچوب مورد توجه عده زيادي از طرفداران حزب قرار گرفت.
يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي كوربين افزايش ماليات طبقه ثروتمند انگليس است؛ موضوعي كه طبقه‌هاي متوسط و پايين اين كشور هميشه خواستار آن بوده‌اند. موضوع حمل‌ونقل و هزينه‌هاي آن از ديگر دغدغه‌هاي مردم انگليس است. كوربين در اين راستا بحث ملي كردن دوباره راه‌آهن را مطرح كرده كه با استقبال عده زيادي هم روبه‌رو شده است. كاهش هزينه‌هاي تحصيل و حتي تحصيل رايگان و مخالفت با سياست‌هاي رياضتي حزب محافظه‌كار نيز از ديگر برنامه‌هاي اصلي جرمي كوربين بوده است.
اين موارد از قديم جزو سياست‌هاي سنتي حزب كارگر بوده اما به‌دليل اينكه رهبري حزب به‌دست جناح راست آن افتاده و از آنجا كه جناح راست هم تمايل بيشتري به ديدگاه‌هاي سرمايه‌داري دارد، حزب كارگر نتوانست پاسخگوي بدنه خود باشد؛ به همين دليل مي‌توان انتخاب كوربين را بازگشت به خاستگاه حزب كارگر و سياست‌هاي سنتي اين حزب كه همان شعار حفاظت از منافع طبقه ضعيف جامعه و تقبل سهم بيشتري از هزينه‌هاي اجتماعي توسط دولت است دانست.
منبع: روزنامه همشهری مورخ ۲۲٫۶٫۹۴ صفحه ۲۲٫

 

Likesپیام‌های یک انتخاب انگلیسی پیام‌های یک انتخاب انگلیسی up(0)Dislikesپیام‌های یک انتخاب انگلیسی پیام‌های یک انتخاب انگلیسی down(0)