کد خبر: 1548

تاریخ انتشار: سپتامبر 16, 2015

مهناز افشار: قول می‎دهم لاغر کنم, انقدر نگویید چاق شدم!+تصاویر

 حواشی جشن خانه سینما جشن هفدهم اصناف سینمایی ایران در حالی شامگاه گذشته (۲۰ شهریورماه) در عمارت مسعودیه برگزار شد که چهار سال قبل دوره‌ی پانزدهم این جشن در همین محل برپا شده بود، ولی پس از آن خانه سینما تعطیل و برگزاری جشن هم متوقف شد. البته سال گذشته پس از بازگشایی دوباره خانه‌ی […]

 حواشی جشن خانه سینما

جشن هفدهم اصناف سینمایی ایران در حالی شامگاه گذشته (۲۰ شهریورماه) در عمارت مسعودیه برگزار شد که چهار سال قبل دوره‌ی پانزدهم این جشن در همین محل برپا شده بود، ولی پس از آن خانه سینما تعطیل و برگزاری جشن هم متوقف شد.

البته سال گذشته پس از بازگشایی دوباره خانه‌ی سینما، جشن شانزدهم به دلیل مشکلات مالی و نبود امنیت شغلی سینماگران بدون مراسم ویژه و فقط با انجام داوری و اهدای تندیس در منزل برگزیدگان برگزار شد.

هفدهمین دوره ی جشن خانه سینما به دبیری همایون اسعدیان و مدیراجرایی مازیار میری در عمارت تاریخی مسعودیه میزبان بیش از ۴۰۰۰ نفر بود که مردم حضور چشم‌گیری در این مراسم داشتند.

برای این مراسم که در زیر آسمان نیمه ابری تهران برگزار می‌شد، دکور ویژه‌ای ساخته نشده بود چرا که زیبایی بنای تاریخی این عمارت و نورپردازی روی آن کفایت می‌کرد و بسیاری از حاضران را هم وادار به عکاسی از آن کرد. با این حال چند نمونه بزرگ از تندیس جشن خانه سینما هم روی سن قرار داده شده بود.

در ابتدای مراسم که با ۴۰ دقیقه تاخیر و در ساعت ۲۰:۴۵ آغاز شد، احسان کرمی همانند دوره پانزدهم جشن، به عنوان مجری حضور داشت و در همان آغاز کار با اشاره به سرانه پایین سینما رفتن مردم ایران، از مهمانان خواست تا شماره یک را به سامانه ۳۰۷۰ (سامانه هواداران سینمایی) برای حمایت از سینمای ایران ارسال کنند.

اجرای احسان کرمی در این جشن با دوره‌ی قبلی اجرای خود یک تفاوت محرز داشت، آن هم اینکه او در دوره‌ی پانزدهم همانند یک مجری رادیو و بدون اینکه تصویری از او دیده شود، فقط از طریق صدایش برنامه را اجرا کرد که البته برنامه شب قبل اصلا جذابیت آن دوره را نداشت.

در مراسم شب گذشته‌ی خانه سینما تقریبا بیشتر تیزرهای اماده شده و شاید سورپرایزهایی که تدارک دیده شده بودند به دلیل مشکل فنی امکان پخش پیدا نکردند، اگرچه در همان اوایل برنامه یکی از تیزرهایی که از مشکل فنی جان سالم به در برده بود مربوط به حامی مالی مراسم که یکی از شرکت‌های تولیدکننده لبنیات است می‌شد.

در این تیزر با صدای منوچهر والی زاده بر مصرف شیر تاکید و نسبت به خطر ابتلای بخش زیادی از جمعیت کشور به پوکی استخوان هشدار داده شد.

همایون اسعدیان دبیر جشن پیش از شروع صحبت‌های خود ضمن اشاره به درگذشت ایرج کریمی، منتقد و کارگردان سینما، انتقادی را از یکی از خبرگزاری‌ها که شبهه‌ای را درباره داوری آثار، تغییر آراء و اعمال نظر به داوران مطرح کرده بود وارد کرد.

به گفته مجری برنامه جوایز این دوره از جشن خانه سینما توسط شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری (سمگا) اهدا شد که هر برگزیده با یک نفر همراه می‌تواند سفر پنج روزه‌ای به آفریقای جنوبی داشته باشد.

کرمی پس از اشاره به اینکه ارزش مالی این سفر ۲۴ میلیون تومان است، در پاسخ به واکنش برخی حاضران از انتخاب کشور آفریقای جنوبی برای سفر، یادآور شد که این کشور پنجمین مقصد گردشگری در دنیا است.

البته تعداد کم روزهای این سفر در مقایسه با مسافت دور آن باعث شد که فاطمه معتمدآریا در بخشی از برنامه با خنده درخواست کند که یا تعداد روزهای این سفر پنج، شش روز دیگر بیشتر شود یا اینکه برندگان تا همان فرودگاه امام (ره) بروند و برگردند.

قبل از شروع بخش اهدای جوایز، احسان کرمی با این پرسش که چه کسانی در دوره پانزدهم جشن خانه سینما در عمارت مسعودیه بودند، به نوعی ماجرای آتش بازی بدون هماهنگی در نیمه شب و حضور پلیس در محل را که داشت به بازداشت مازیار میری منجر می ‌شد، یادآوری کرد و گفت: خواستم بگویم که مازیار کمپوت هلو دوست دارد!

یکی از بخش‌های ویژه مراسم دعوت از یک بازیگر قدیمی بود تا تولد صد سالگی‌اش را جشن بگیرند؛ پرویز شاهین خو که البته خودش گفت صد و پنج، شش سال دارد و با این سن و سال می تواند آواز هم بخواند.

او پس از خواندن چند بیت شعر با سرود «تولدت مبارک» کرمی و حاضران در حیاط عمارت مسعودیه مواجه شد و با وجود اینکه منقلب شده بود پس از دیدن کیک تولدش از سر ذوق با حرکات دست شروع به رقصیدن کوتاهی کرد؛ رقصی که به قول احسان کرمی برای اولین بار پس از سال ۵۷ اتفاق می افتاد!

یکی از ایرادات مراسم هفدهمین جشن خانه ی سینما به جز پخش نشدن کلیپ‌های آماده شده و تیزرهای معرفی نامزدها، نبود هیچ نوع موسیقی به رسم معمول چنین برنامه‌هایی بود که موقع اهدای جایزه و تا لحظه رسیدن فرد برگزیده به سن پخش می شد که این مسئله سکوت و بی‌حالی مضاعفی رابه مجلس منتقل می‌کرد.

هرچند کرمی در بخشی تلاش کرد با خواندن ترانه «شهزاده رویاها» و در خواست از مهمانان برای همراهی با او کمی فضا را متفاوت کند، اما سکوت و شاید هم رخوت ایجاد شده تا جایی بود که وقتی رامبد جوان به همراه فاطمه معتمداریا برای اهدای جایزه یکی از بخشها روی سن امد، نسبت به این اتفاق انتقاد کرد و گفت: آرزو کنیم یک بار بتوانیم مراسمی را درست برگزار کنیم و آرزو به دل زیر خاک نرویم.

او همچنین از همراه شدن دو نفر برای دادن جایزه و نقش فرد دوم انتقاد کرد و گفت که بازی سکوت را در گوشه‌ای از سن اجرا می‌کند.

وی با این حال با وجود انتقاداتی که مطرح کرد با همراهی معتمدآریا برای دقایقی شادی به مراسم داد و در چند بخش سینماگران دیگری را که برای اهدای تندیس دعوت می شدند به شکل‌های مختلف همراهی کرد.

البته انتقادهای جوان توسط چند سینماگر دیگر از جمله معتمدآریا، فرشته طائرپور و لیلا حاتمی تلطیف شد و همگی اذعان کردند که چنین اشکالاتی پیش می‌آید و حال مدیر اجرایی را درک می کنند.

لیلا حاتمی که از معدود دفعاتی بود که در چنین مراسمی حاضر می شد، هنگام اهدای تندیس بهترین فیلمبردار به همایون پایور برای فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»، گفت: برای اولین بار است که احساس جشن می‌کنم و تشکر می‌کنم. با وجود نقص‌هایی که در صدا و تیزر اعلام کاندیدا وجود داشت، بقیه چیزها خواص جشن را دارد.

صحبت کردن برخی از بازیگرانی که برای معرفی برگزیده و دادن تندیس روی سن می آمدند توسط چند نفر از آن ها ادامه داشت.

مسعود رایگان هنگام اهدای جایزه بخش بهترن صدابردار، ضمن تبریک روز ملی سینما که چند سالی بود از تقویم رسمی کشور حذف شده بود، یادی از مسعود بهنام کرد و گفت: تنها صدا، صدا و صداست که می‌ماند.

مهناز افشار نیز وقتی برای دادن جایزه بهترین چهره‌پردازی به سعید ملکان روی سن آمد، پس از اشاره‌ی احسان کرمی به مادر شدن این بازیگر، گفت که تلاش می‌کند هرچه زودتر لاغر شود و خواهش کرد که وقتی عکس‌هایش را می‌بینند، اینقدر نگویند چاق شده است!

مهناز افشار: قول می‎دهم لاغر کنم, انقدر نگویید چاق شدم!+تصاویر  مهناز افشار: قول می‎دهم لاغر کنم, انقدر نگویید چاق شدم!+تصاویر مهناز افشار: قول می‎دهم لاغر کنم, انقدر نگویید چاق شدم!+تصاویر a1i7mfaf0n5kzip5cgl73

در بخش اهدای تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن، رضا عطاران روی سن آمد که پیش از خواندن نام مریلا زارعی به عنوان بازیگر برگزیده، گفت که «می‌گویند از هر دستی بدهی از همان دست پس می‌گیری. من چند سال قبل از دست این خانم جایزه گرفته‌ام و حالا قرار است، جایزه‌ی او را من بدهم.»

مریلا زارعی هم پس از دریافت تندیس، هدیه سفر به آفریقای جنوبی را به پدر و مادرش تقدیم کرد و گفت که اگر بتواند با هزینه شخصی آن‌ها را همراهی می‌کند.

در جشن خانه سینما فیلم«چند متر مکعب عشق» جوایز زیادی کسب کرد و در میان دیگر رقبا توانسته بود، بیشترین نظر هیات داوران را به خود جلب کند.

پس از برگزیده شدن در دو بخش، وقتی اعلام شد که جمشید محمودی جایزه بهترین کارگردانی را هم دریافت کرده است، احسان کرمی گفت که او «هت تریک» کرده و محمودی هم در جواب تاکید کرد در سفر به آفریقا حتما او را همراه خود می‌برد.

این کارگردان جوان که تندیس خود را با حضور مسعود کیمیایی و ناصر تقوایی دریافت می‌کرد، از عکاسان خواست که عکسی با این دو کارگردان قدیمی از او بگیرند چراکه دیگر ممکن است چنین فرصتی پیدا نکند.

خوانده شدن پیاپی نام برادران محمودی برای دریافت جایزه سبب شد که در آخرین بار احسان کرمی بگوید، «خانواده محمودی، آفریقا، وجب به وجب»

پایان بخش این مراسم تقریبا سه ساعته، اجرای گروه موسیقی “دنگ شو” بود که برنامه آن ها با توجه به پایان یافتن مراسم فقط توسط نیمی از حاضران دیده و شنیده شد.

در بیرون از عمارت مسعودیه هم تعدادی از مردم جلوی در خروجی منتظر دیدن هنرمندان مورد علاقه خود ایستاده بودند که چند نفر از آن ها با دیدن اصغر فرهادی با خواهش و تمنا درخواست شماره تلفن و نوشتن یادگاری کردند!

ایسنا

Likesمهناز افشار: قول می‎دهم لاغر کنم, انقدر نگویید چاق شدم!+تصاویر مهناز افشار: قول می‎دهم لاغر کنم, انقدر نگویید چاق شدم!+تصاویر up(0)Dislikesمهناز افشار: قول می‎دهم لاغر کنم, انقدر نگویید چاق شدم!+تصاویر مهناز افشار: قول می‎دهم لاغر کنم, انقدر نگویید چاق شدم!+تصاویر down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.