- خبر14 - https://khabar14.ir -

هدفمند کردن رویدادهای برنامه نویسی درجهت توسعه کسب و کار درحوزه ICT

مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر براری، معاون دولت، مجلس و استان های وزارت ارتباطات در اختتامیه اولین رویداد کارآفرینی هکاتون ایران در استان البرز، حضوریافت و با استاندار البرز وجوانان کارآفرین دیدار کرد

 

دراین دیدار که در محل پارک علم و فناوری استان البرز برگزار شد، براری بر ظرفیت های اقتصاد حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد و گفت : سهم ICT در اقتصاد دنیا بیش از ۲۶۰۰ میلیارد یورو است که اگر به نسبت جمعیت کشور یک درصد از این مبلغ در ایران محقق شود، ۲۶ میلیارد یورو یعنی حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهم ایران از اقتصادICT دنیا خواهد بود .

 

وی تاکید کرد: کل بودجه عمرانی کشور که سالانه محقق می شود حدود ۲۰ هزار میلیار تومان است اما در حال حاضر حدود۳۵ هزار میلیارد تومان سهم سالیانه فعلی اقتصاد حوزه ICT کشور است و ما باید تلاش کنیم با توسعه کسب و کارهای جدید در جذب ۶۵ هزار میلیارد تومان این اقتصادکوشا باشیم.

 

معاون دولت ، مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارکرد: در زمینه نیروی انسانی نیز حدود ۱۷ درصد دانشجویان کشور در حوزه ICT تحصیل می کنند واز ۱۰۰ دانشجوی اول دانشگاه شریف، ۸۱ نفر در رشته های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل کرده اند که این نشانگر حضور نیروی انسانی فعال و نخبه کشور، در این صنعت است .

 

وی ادامه داد: ‌مهمترین برنامه وزارت ارتباطات توسعه کسب وکار و اشتغال درحوزه ict است و باید تلاش شود برگزاری این گونه رویدادها به کسب و کار دراین حوزه منجرشود و وزارت ارتباطات دراین راستا، آمادگی هرنوع همکاری رادارد.

 

‌دکتر براری تصریح کرد: با اقدامات فراوان وزارت در دو سال گذشته،زیرساختهای این حوزه درتمام نقاط کشور توسعه یافته است و فضابرای توسعه خدمات و اشتغال فراهم شده است.

 

وی با تاکید بر این نکته که فناوری اطلاعات در هر صنعتی وارد شود باعث گسترش رفاه و کاهش هزینه ها می شود، گفت : قبل از ورود فناوری اطلاعات به صنعت بانکداری هزینه هر خدمت در شبکه بانکی بالغ بر ۱۰۰۰ تومان بود که با ورود دستگاههای ATM این هزینه به ۱۰۰ تومان و با ورود بانکداری اینترنتی هزینه هر تراکنش به ۱۵ تومان کاهش یافت و در عین حال دسترسی مردم به خدمات بانکی آسان شد.

 

دکتر براری خاطر نشان کرد: باید از اقتصاد بزرگ و مناسب این صنعت ، نیروی انسانی و زیرساخت مناسب موجود در کشور، استفاده بهینه کرد تا با ایجاد کسب و کارهای جدید، بتوانیم سهم مناسبی از اقتصاد کشور را در این صنعت جذب کنیم.

 

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات آمادگی دارد با گروه های صاحب ایده حاضر در این رویداد مذاکره کرده و در خصوص ارائه وام های با سود کم برای دست یابی به کسب و کار حمایت لازم رافراهم کند.

 

هکاتون ، یک رویداد کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات است که برای اولین بار در کشور در استان البرز برگزار شد. این رویداد به ماراتن برنامه نویسی مشهور است.

 

در این رویداد ۷۴ نفر در قالب ۱۳ ایده نوآورانه طی دوروز با هم به رقابت پرداختند و در نهایت از ۳ ایده برتر در زمینه کسب و کارهای نو با جوایز نفیسی تقدیر شد.

 

 

 

Likesهدفمند کردن رویدادهای برنامه نویسی درجهت توسعه کسب و کار درحوزه ICT هدفمند کردن رویدادهای برنامه نویسی درجهت توسعه کسب و کار درحوزه ICT up(0)Dislikesهدفمند کردن رویدادهای برنامه نویسی درجهت توسعه کسب و کار درحوزه ICT هدفمند کردن رویدادهای برنامه نویسی درجهت توسعه کسب و کار درحوزه ICT down(0)