- خبر14 - https://khabar14.ir -

مشاوره فرانسه در ساخت ماهواره ملی/ سرمایه گذاری در تلفن همراه

محمود واعظی عصر امروز دوشنبه با وزیر تجارت خارجی فرانسه و هیئت همراه آن در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار کرد.

 

وی با اشاره به جزئیات این دیدار و توافقات صورت گرفته در این زمینه گفت: بعد از توافق وین، مذاکرات بسیاری با کشورهای مختلف صورت گرفته است و فرانسوی ها برای همکاری با ایران اقبال خوبی نشان داده اند.

 

وی با اشاره به حضور هیئت اقتصادی فرانسه و ۱۵۰ شرکت فرانسوی در ایران افزود: هم اکنون دو وزیر تجارت خارجی و کشاورزی به همراه تعداد زیادی شرکت فرانسوی که هر شرکت مربوط به بخش مخابرات و ماهواره هستند در این دیدار حضور یافتند.

 

واعظی با اشاره به ۴ محور توافق صورت گرفته با هیئت فرانسوی گفت: مذاکرات برای مشاوره گرفتن از فرانسوی ها در ساخت ماهواره ملی و ماهواره سنجش از دور و پرتاب آن آغاز شده است. بر این اساس فردا نیز نمایندگان دو شرکت ایرباس و تالس با رئیس سازمان فضایی دیدار خواهند داشت.

 

وی از موضوع ساخت تجهیزات مخابراتی به عنوان دومین محور این مذاکرات نام برد و گفت: در گذشته نیز همکاری های مثبتی در زمینه شبکه با شرکت های فرانسوی انجام شده است.

 

واعظمی، مشاوره، مطالعات تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه امنیت شبکه و کیفیت از دیگر محورهای این مذاکرات عنوان کرد و گفت: یکی از اپراتورهای بزرگ فرانسه با نام اورنج که در ۲۸ کشور دنیا فعال است برای همکاری بیشتر با اپراتورهای موبایل و نیز تولید کارت هوشمند و سیمکارت ابراز تمایل کرده اند.

 

وی افزود: این اپراتور در حال مذاکره با یکی از اپراتورهای کشور است تا بخشی از سهام این اپراتور را خریداری کند. همچنین کمپانی اورنج برای حضور در اپراتور مجازی موبایل ایران نیز تمایل دارد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از توافق برای تشکیل کمیسیون مشترک فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضا میان ایران و فرانسه خبر داد و تصریح کرد: قرار است در خصوص این ۴ محور توافقات نهایی تا زمان سفر رئیس جمهور به پاریس انجام شود.

 

وی با اشاره به افتتاح مرکز تجاری فرانسه در تهران گفت: در این توافقات مقرر شد برای تکمیل پروژه ها روابط بانکی با ایران و بیمه «کوفاس» برای تراکنش های مالی و بیمه ای به شرایط عادی برگردد.

 

واعظی با اشاره به اینکه مقدمات کار پس از سفر هیئت های خارجی به ایران فراهم می شود، گفت: مذاکره بر روی کارهای کوچک به سرعت انجام می شود اما مذاکرات برای پروژه های بزرگ زمان بر است با این حال پیش بینی می کنیم زمانی که تحریم ها به صورت کامل برداشته شود اواخر امسال و در فروردین ماه سال آینده نتیجه این مذاکرات برای مردم ملموس شود.

 

وی بااشاره به نقش فرانسه در مذاکرات ۱+۵ گفت: روابط ایران و فرانسه از گذشته تاکنون فراز و نشیب های بسیاری داشته اما هم اکنون دو طرف تصمیم گرفتند اسم جدیدی از روابط را آغاز کنند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بر اساس سیاست های اقتصاد مقاومتی بدنبال روابط عادلانه هستیم اضافه کرد: در مذاکرات با فرانسه علاوه بر تکنولوزی پیشرفته موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی نیز مورد توجه قرار گرفته است و به زودی شرایط همکاری و حجم و سرمایه گذاری مشخص می شود. در این دیدار ماتیاس فکل وزیر تجارت خارجی فرانسه گفت:« با اجرای توافق وین مرحله جدیدی از مناسبات و روابط میان دو کشور آغاز شده است و ما آمادگی داریم در همه زمینه ها با توجه به تنوع صنایع با ایران همکاری کنیم.»

 

واعظی با اشاره به پیشنهاد ایجاد کمیسیون مشترک بین دو وزارتخانه برای همکاری های آینده و مبادلات تجاری گفت: امروز توافقات فراوانی با وزارت ارتباطات داشتیم و امیدواریم تا ۱۷ نوامبر که آقای روحانی رئیس جمهور ایران به فرانسه سفر می کند گامهای مهمی در خصوص این مذاکرات برداشته شود.

 

 

Likesمشاوره فرانسه در ساخت ماهواره ملی/ سرمایه گذاری در تلفن همراه مشاوره فرانسه در ساخت ماهواره ملی/ سرمایه گذاری در تلفن همراه up(0)Dislikesمشاوره فرانسه در ساخت ماهواره ملی/ سرمایه گذاری در تلفن همراه مشاوره فرانسه در ساخت ماهواره ملی/ سرمایه گذاری در تلفن همراه down(0)