- خبر14 - https://khabar14.ir -

عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم دکتر فیروزآبادی دبیرشورای عالی فضای مجازی به ویژگی های اقتصادی عصر جدید اشاره کرد و گفت: امروزه اقتصاد مبتنی بر توسعه و رقابت بین ملتها بسیار فشرده و مبتنی بر تکنولوژی است.

 

وی به ویژگی های فناوری اطلاعات به عنوان یک تکنولوژی همه کاره اشاره کرد و گفت: این تکنولوژی مولد فضایی است که در بهره وری کل اقتصاد نقش بسزایی دارد.

 

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم رشد اقتصادی کشور منفی شده است افزود: باید به رشد ۸ درصدی برسیم که با شرایط فعلی مقدور نیست.

 

فیروز آبادی گفت: یکی از راه حلها افزایش بهره وری در کشور است و اگر بخواهیم بهره وری افزایش یابد، باید بخشهای صنعتی و کشاورزی کوچک شود.

 

وی با بیان اینکه لازم است بخش خدمات را توسعه دهیم ادامه داد: با توجه به۱۸ درصد تحصیل کرده در زمینه ICT ،توسعه خدمات در این بخش بسیار حائز اهمیت است و توسعه در زمینه دولت الکترونیکی تجارت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی تنها در جامعه شبکه ای و مبتنی بر خدمات فناوری اطلاعات محقق خواهد شد..

 

فیروز آبادی با اشاره به اینکه این تکنولوژی، حوزه های فرهنگی اجتماعی کشور را تحت تاثیر قرار می دهد افزود: تغییر ادراکی در انسانها و تغییر ارتباطی از ویژگی های این تکنولوژی است.

 

وی ادامه داد تغییر ارتباطی بدین معنا که ارتباط وجود ندارد بلکه در فضای امروز اتصال مطرح است و روز به روز ارتباط ضعیف تر می شود.

 

فیروز آبادی در تبین تغییر ادراکی خاطر نشان کرد: تغییر ادراکی به دلیل اتصال به بانک های اطلاعاتی و بصری شدن انسان در خارج از فضای مکانی خود است و این تغییر ادراکی هم می تواند مشکلات و ناهجاریهایی را ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه در دو سال باقیمانده قصد داریم به سرعت ۱۰ فرمان مقام معظم رهبری را به انجام برسانیم، اضافه کرد: مهمترین برنامه های شورای عالی فضای مجازی، توسعه فضای مجازی بر اساس سیاست های رهبری طبق برنامه ششم توسعه، اقتصاد مقاومتی و حکم دور جدید فعالیت های شورای عالی فضای مجازی خواهد بود.

 

وی به برداشت خود از حکم رهبری درباره شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد: در کنار دغدغه ایشان به موضوع فضای مجازی، نگاه ایشان نگاه توسعه ای، متمرکز متوازن و برنامه ریز درون زا و برون نگر است .

 

فیروز آبادی تصریح کرد این ابلاغ را فرصت بزرگ تاریخی برای کشور و جامعه نخبگان می دانم و اگر بخواهیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم شرایط و لوازم آن همدلی وفاق و همزبانی است.

 

وی با اشاره به اینکه ICT می تواند ابزار جهش دولت باشد و تمایل و عزم در این زمینه در ملت و دولت وجود دارد افزود: باید توان نخبگی خود را در تحقق آنچه که به ما ابلاغ شده است نشان دهیم.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی افزود: ارتقا ایران به عنوان قدرت سایبری، توسعه صنایع پیشرفته و رقابتی و خروج از انفعال و خروج از ابتکار عمل در حکم مقام معظم رهبری دیده می شود همچنین توسعه شبکه ملی، توسعه محتوا و احراز جایگاه مناسب در اقتصاد دانش بنیان و نیز ارتقا فرهنگ کاربری از جمله مواردی است که در حکم مقام معظم رهبری وجوددارد و یک فرصت تاریخی برای جامعه نخبگان کشور محسوب می شود.

 

 

Likesعملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری up(0)Dislikesعملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری عملیاتی کردن فرامین مقام معظم رهبری down(0)