- خبر14 - https://khabar14.ir -

تاکید نهاوندیان بر پیوند هر چه بیشتر فناوری اطلاعات و حوزه های اقتصاد

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، دکتر محمد نهاوندیان امروز در مراسم معارفه دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که پس از شکسته شدن تحریم‌‌ها فرصت حضور پررنگ‌تر در آن را پیدا می‌کنیم فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT و اقتصاد دانش‌بنیان است.

 

نهاوندیان با بیان اینکه موضوع فضای مجازی مسئله بزرگ و جدی است، این سؤال را مطرح کرد که در مقابله با این پدیده چه رویکردی را باید اتخاذ کرد.

 

وی درتببین سوال فوق گفت: دو رویکرد منفعل و فعال در مقابل فضای مجازی وجود دارد که رویکرد منفعل یا مجذوب و یا مرعوب (هراسان) است، اما رویکرد فعال و مبتکر از رویدادهای نو نمی‌ترسد.

 

وی ادامه داد:‌ اگرقرار است در این دوره فرصت‌‌زایی کنیم لازم است بخشی از رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده را از اقتصاد دانش‌بنیان و ICT تأمین کنیم.

 

نهاوندیان با تاکید بر اینکه در دور جدید فعالیت شورای عالی فضای مجازی، وظایف مرکز ملی، شورای عالی، وزارتخانه ها و حتی بخش خصوصی تفکیک و تعیین شده است افزود: فضا برای فعالیت بخش خصوصی نیز در بازارهای جهانی گسترده خواهد شد

 

وی خاطرنشان کرد: وظیفه شورای عالی فضای مجازی سیاست گذاری و نظارت است و اجرا برعهده وزارتخانه های مرتبط و تصدی برعهده بخش خصوصی است

 

نهاوندیان اظهارکرد: با فناوری اطلاعات می‌توانیم شغل ایجاد کنیم چراکه جنس بسیاری از شغل‌های دیگری که ایجاد کرده‌ایم، متناسب با جوان ایرانی نبوده و در نتیجه اتباع بیگانه در آن مشغول شده‌اند.

 

وی همچنین از اخوان بهابادی و انتظاری دو دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی تقدیر و اظهار امیدواری کرد: با فضای همدلی ایجاد شده شورا به اهداف مورد نظر دست می یابد.

 

 

Likesتاکید نهاوندیان بر پیوند هر چه بیشتر فناوری اطلاعات و حوزه های اقتصاد تاکید نهاوندیان بر پیوند هر چه بیشتر فناوری اطلاعات و حوزه های اقتصاد up(0)Dislikesتاکید نهاوندیان بر پیوند هر چه بیشتر فناوری اطلاعات و حوزه های اقتصاد تاکید نهاوندیان بر پیوند هر چه بیشتر فناوری اطلاعات و حوزه های اقتصاد down(0)