کد خبر: 3450

تاریخ انتشار: سپتامبر 26, 2015

مشروح سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی در افتتاحیه ایران تله کام ۲۰۱۵

ابوالحسن فیروز آبادی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام اظهار کرد: بازار فضای مجازی یا بازار برآمده از تلکام بازار بسیار بزرگ و رو به جلویی محسوب می شود که در این فضا تلاش و فعالیت جوانان آن هم با رویکرد جاه طلبانه می تواند آینده خوبی برای کشور رقم زند.   وی در عین […]

ابوالحسن فیروز آبادی امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلکام اظهار کرد: بازار فضای مجازی یا بازار برآمده از تلکام بازار بسیار بزرگ و رو به جلویی محسوب می شود که در این فضا تلاش و فعالیت جوانان آن هم با رویکرد جاه طلبانه می تواند آینده خوبی برای کشور رقم زند.

 

وی در عین حال به مدلهای کسب و کار اشاره کرد و گفت: با گسترش فعالیتهای این بخش، در حوزه خدمات شاهد ایجاد مشاغل متعددی خواهیم بود در حالی که حوزه صنعت، رشد صنعتی بدون ایجاد اشتغال جدید خواهد بود.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین عنوان کرد: پس از ورود به عرصه اینترنت اشیا، شاهد بازار بزرگی خواهیم بود که هنوز ابعاد آن مشخص نیست و تنها مشخص است بازار بزرگی پیش روی این بخش قرار دارد. بر همین اساس افرادی در دنیا موفق خواهند بود که بتوانند دراین فضا کارآفرینی همراه با نوآوری داشته باشند پس لازم است در کشور بیش از آنچه قائلیم، گام برداشته شود.

 

فیروز آبادی ادامه داد: اکنون برخی شرکت های ارائه کننده نرم افزارهای اجتماعی حتی با ۵۰۰ هزار کاربر می گویند هنوز نرم افزار آنها آماده ارائه به بازار نیست حال در چنین بازاری اگر می خواهیم موفق باشیم نباید بازار خود را به داخل محدود کرده و باید بازار جهانی برای خود به عنوان بازار هدف در نظر بگیریم.

 

وی همچنین اظهار کرد: ما مشکلات را می دانیم اما دانستن کافی نیست؛ دانستن و حل کردن مشکل مهم است. اکنون باید سایز شرکت های ما متناسب با فعالیتهایی که می خواهند انجام دهند باشد.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین متذکر شد: در حوزه صنعت چند شرکت سنتی هم که داشتیم در این سالها از بین رفته و خطری که اکنون پیش روی بازار فضای مجازی ما هست از ۲۰ سال پیش بیشتر شده است.

 

وی ادامه داد: اتفاقات مختلف فضای مجازی در خارج مرزها صورت می گیرد که این خطر است البته در حوزه اپراتوری موبایل کارهایی انجام شده و با ارائه نسل سه و چهار اتفاقات مثبتی رخ داده است اما از فضای مجازی تعابیر مختلفی وجود دارد چراکه در این عرصه هم می توان اطلاعات علمی، اقتصادی، سرگرمی و … باشد.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین گفت: بخش مهمی از کار تهیه محتواست که در این حوزه هنوز مشکل داریم. این در حالی است که شرکتهای جهانی حتی دنبال آن هستند که در کشورهای مختلف به ارائه خدمات نیز بپردازند و حتی بعضا طرح های بلند پروازانه ای دارند.

 

وی در عین حال اظهار کرد: بر همین اساس از همه فعالان اقتصادی کشور درخواست دارم با هماهنگی با دولت و دانشگاه‌ها، بر اساس طراحی سیستم‌های نوآوری پیش بروند چراکه تهاجمی که از سوی شرکت های بین المللی نسبت به کشور ما رخ داده دنبال آن است که حتی بخش خدمات را هم دربرگیرد.

 

فیروزآبادی متذکر شد: فکر می کنم عمده کار بر عهده بخش خصوصی است. این بازاری است که برای همه دنیا ایجاد شده و در آن بی عدالتی وجود نداشته و همه می توانند خدمات خود را بنا بر ایده‌ای که برگرفته از نیازهای مردم جهان است مورد استفاده قرار دهند.

 

وی ادامه داد: برای شروع بازار داخل کشور به شدت بکر است و در مدلهای کسب و کار الکترونیک و در حوزه صنعت نیز همین شرایط وجود دارد. اکنون هم در حوزه سخت افزار، هم در حوزه نرم افزار و محتوا جا برای کار هست و ما در شورای عالی فضای مجازی آمادگی داریم دراین زمینه با فعالان این بخش همکاری کنیم.

 

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به این که معمولا در ورود فناوریها کمی تاخیر وجود دارد،اظهار کرد: در این رابطه ما آمادگی داریم با همکاری شما سیاستهای کلان را جهت تسهیل فضای کسب و کار آماده کنیم.

 

 

Likesمشروح سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی در افتتاحیه ایران تله کام 2015 مشروح سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی در افتتاحیه ایران تله کام 2015 up(0)Dislikesمشروح سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی در افتتاحیه ایران تله کام 2015 مشروح سخنان دبیر شورای عالی فضای مجازی در افتتاحیه ایران تله کام 2015 down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.