کد خبر: 3666

تاریخ انتشار: سپتامبر 27, 2015

از گریه کردن موقع تماشای فیلم خجالت نکشید

سلامت نیوز:گریه کردن موقع تماشای فیلم می‌تواند در عمل باعث شادتر شدن شما شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، محققان در هلند ۲ فیلم “زندگی زیباست” و “هاچی: داستان یک سگ”‌ را برای ۶۰ داوطلب نمایش دادند و قبل و بعد از هر فیلم، از احساس آن‌ها پرسیدند. به گزارش سایت «ایندپندنت»،حدود […]

سلامت نیوز:گریه کردن موقع تماشای فیلم می‌تواند در عمل باعث شادتر شدن شما شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، محققان در هلند ۲ فیلم “زندگی زیباست” و “هاچی: داستان یک سگ”‌ را برای ۶۰ داوطلب نمایش دادند و قبل و بعد از هر فیلم، از احساس آن‌ها پرسیدند.

به گزارش سایت «ایندپندنت»،حدود ۶۰ درصد موقع تماشای هاچی گریه کردند و زندگی زیباست هم اشک ۴۵ درصد داوطلب‌ها را درآورد. در این بین، خانم‌ها بیش از آقایان گریه کردند.

اما نتیجه بسیار جالب بود: حدود ۹۰ دقیقه بعد از پایان فیلم، به کسانی که گریه کرده بودند، احساس شادی زیادی دست می‌داد.

دکتر آسمیر گراچانین از دانشگاه تیلبورگ می‌گوید، شاید گریستن باعث آزاد شدن «اوکسی توسین» در مغز شود،‌ ماده ای شیمیایی که حس خوبی در انسان ایجاد می‌کند: «ابتدا بعد از گریه خلق آدم بدتر می‌شود،‌ بعد از آن کمی زمان می‌برد تا حال آدم سرجایش بیاید و حتی بهتر از چیزی شود که قبل از احساساتی شدن بوده.»

Likesاز گریه کردن موقع تماشای فیلم خجالت نکشید از گریه کردن موقع تماشای فیلم خجالت نکشید up(0)Dislikesاز گریه کردن موقع تماشای فیلم خجالت نکشید از گریه کردن موقع تماشای فیلم خجالت نکشید down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.