کد خبر: 3670

تاریخ انتشار: سپتامبر 27, 2015

بهره برداری سياسي معلولان ممنوع

سلامت نیوز:آهن قراضه خطاب شدن معلولان از سوی وزير وقت آموزش و پرورش و پايمال كردن حق استخدام سه درصد معلولان و نپذيرفتن ۱۲۰۰ معلول توسط شخص وزير آموزش و پرورش، در آتش سوختن معلولان مركز نگهداري مشهد، و درج خبرهايي از قبيل نگهداري معلولان در اصطبل هيچ يك نتوانست برخی مدیران را وادار كند […]

سلامت نیوز:آهن قراضه خطاب شدن معلولان از سوی وزير وقت آموزش و پرورش و پايمال كردن حق استخدام سه درصد معلولان و نپذيرفتن ۱۲۰۰ معلول توسط شخص وزير آموزش و پرورش، در آتش سوختن معلولان مركز نگهداري مشهد، و درج خبرهايي از قبيل نگهداري معلولان در اصطبل هيچ يك نتوانست برخی مدیران را وادار كند تا به نفع معلولان از مسئولان وقت بازخواست كنند، مگر اينكه در حال و هواي وضع انتخاباتي مجلس برخي نمايندگان از نجيب‌ترين انسان‌هاي مظلوم كه حق آنها به استضعاف كشيده مي‌شود به عنوان پله‌هايي براي ترقي خود بهره مي‌گيرند و فرياد خود را دفاع از حقوق معلول مي‌دانند، اما معلول به اين آواها این درگير و‌ دار فقط پوزخندي مي‌زند و مي‌گويد خداي من هم بزرگ است.

 

به گزارش سلامت نیوز، علي همت محمودنژاد-رئيس انجمن دفاع از حقوق معلولان ايران در روزنامه آرمان نوشت: قانون حمايت از حقوق معلولان مصوب ۱۶/۰۲/۸۳ به صورت طرح در مجلس تاكنون مشكلات فرا روي معلولان را كم نكرده است، به گونه‌اي كه در حال حاضر معلوليت و حاشيه‌هاي آن چالش اصلي خانواده‌هاي داراي افراد معلول است.

 

هزينه‌هاي سرسام‌آور درمان، وسايل توانبخشي، بيماري‌هاي ثانويه منهاي مسائل عمومي جامعه از قبيل هزينه مسكن، نبود شغل، اياب و ذهاب، همه و همه مشكلاتي است كه افراد داراي معلوليت به سبب عدم اجراي قانون حمايت از حقوق معلولان با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند. مدارك موجود نشان مي‌دهد از عمر ۱۱ ساله اين قانون هشت سال از آن متعلق به دولت‌هاي نهم و دهم و دو سال آن متعلق به دولت رئيس‌جمهور روحاني است كه در نخستين مصاحبه مطبوعاتي و رسمي خود اظهار داشت رسيدگي به امور معلولان از وظايف اسلامي و انساني دولت است و در اولويت كارها قرار دارد. در طول هشت سال دولت‌هاي نهم و دهم بيش از هشت بار معلولان براي احقاق حق خود دست به تجمعاتي در مقابل بهزيستي و ساير نهادهاي مرتبط زدند. در اين بين متاسفانه هيچ يك از نمايندگان مجلس يا داعيه‌داران حمايت از معلولان از خود واكنشي نشان ندادند.

 

آهن قراضه خطاب شدن معلولان از سوی وزير وقت آموزش و پرورش و پايمال كردن حق استخدام سه درصد معلولان و نپذيرفتن ۱۲۰۰ معلول توسط شخص وزير آموزش و پرورش، در آتش سوختن معلولان مركز نگهداري مشهد، و درج خبرهايي از قبيل نگهداري معلولان در اصطبل هيچ يك نتوانست برخی مدیران را وادار كند تا به نفع معلولان از مسئولان وقت بازخواست كنند، مگر اينكه در حال و هواي وضع انتخاباتي مجلس برخي نمايندگان از نجيب‌ترين انسان‌هاي مظلوم كه حق آنها به استضعاف كشيده مي‌شود به عنوان پله‌هايي براي ترقي خود بهره مي‌گيرند و فرياد خود را دفاع از حقوق معلول مي‌دانند، اما معلول به اين آواها این درگير و‌ دار فقط پوزخندي مي‌زند و مي‌گويد خداي من هم بزرگ است. آري ما هيچ سوالي از هيچ وزيري را در اين عرصه، در اين زمان قدر نمي‌نهيم كه هيچ، شاكي نيز هستيم كه اگر نيت‌تان پاك است در تعيين بودجه سال ۹۵ با تمام قد از معلولان دفاع كنيد نه اينكه بودجه ۹۴ را به گونه‌اي ارائه دهيد كه مستمري، مستمري‌بگيران معلول ۵۳ هزار تومان يعني معادل روزي ۵/. دلار باشد.

 

اگر سوال‌هايتان بي‌غرضانه است و براي ارتقای كيفيت زندگي معلولان است سوال‌ها و پيگيري‌هايتان براساس باورهاي معلولان باشد و تواتر آن به گونه‌اي نباشد كه كسي همچون نگارنده احساس كند كه محلي براي بهره‌برداري سياسي است. اميد آن داريم كه هر آنكه با نيت انساني فرصت برابر در راه خدمت معلولان گام برمي‌دارد مدام شكوفا و پويا باشد.

 

Likesبهره برداری سياسي معلولان ممنوع بهره برداری سياسي معلولان ممنوع up(0)Dislikesبهره برداری سياسي معلولان ممنوع بهره برداری سياسي معلولان ممنوع down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.