کد خبر: 3764

تاریخ انتشار: سپتامبر 28, 2015

ایران تله کام ۲۰۱۵ در انحصار اپراتورها

در این دوره از نمایشگاه که در فضایی بیش از ۳۰ هزار مترمربع در قسمت شمالی محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برپا است، ۲۱۲ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۸۰ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان از ۱۸ کشور جهان شامل ایتالیا، آلمان، سوئیس، مالزی، فرانسه و… حضور دارند.   رقابت پررنگ در میدان اپراتورها اپراتورها […]

در این دوره از نمایشگاه که در فضایی بیش از ۳۰ هزار مترمربع در قسمت شمالی محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برپا است، ۲۱۲ شرکت و واحد تولیدی داخلی و ۸۰ شرکت خارجی یا نمایندگی‌های آنان از ۱۸ کشور جهان شامل ایتالیا، آلمان، سوئیس، مالزی، فرانسه و… حضور دارند.

 

رقابت پررنگ در میدان اپراتورها
اپراتورها در نمایشگاه پاییزه تهران حرف اول را می زنند. اپراتورهای تلفن همراه همچون همراه اول، ایرانسل، رایتل و… نه تنها فضای بزرگی را در این نمایشگاه برای خود اختصاص داده‌اند بلکه آنقدر رقابت تبلیغات شان زیاد است که دست اغلب بازدیدکنندگان محصولات تبلیغی اپراتورها به چشم می خورد، محصولاتی به رنگ زرد، آبی فیروزه‌ای و سرخابی که به همراه هدایای کوچک دیده می‌شود. هر اپراتوری به هر نحوی سعی دارد تا بازدیدکنندگان را به سالن و غرفه‌های خود بکشاند.
سالن‌های اپراتورها حال و هوای خاصی به نمایشگاه بخشیده است. جنب و جوش زیادی در سالن‌های ۷، ۸، ۹ و ۲۷ و فضای اطراف سالن‌ها دیده می‌شود. بیرون سالن صف طولانی برای خرید سیم کارت دیده می‌شود. نمادهای عروسکی اپراتور همراه سوم با لبخندی که بر صورت دارد جلوه خاصی به محوطه نمایشگاه داده است و بازدیدکنندگان اغلب در حال عکس گرفتن‌های سلفی با آنها هستند. از سوی دیگر در این سالن‌ها همه روزه مسابقه برگزار می‌شود و به قید قرعه به بازدیدکنندگان جوایزی چون تبلت اهدا می‌شود. در میان مشوق ها و جوایز رنگارنگ خودروهایی که با برند مشهور و گرانقیمت در غرفه‌های اپراتورها خودنمایی می‌کنند هم دیدنی است. قرار است در پایان نمایشگاه برنده خوش شانس مسابقه‌ای که اپراتورها ترتیب داده‌اند، مشخص شود. حال باید منتظر ماند و دید این برنده خوش شانس چه کسی خواهد بود.
به هر حال توپ رقابت در میدان اپراتورها است آنها محصولات جدیدی را نیز به معرض نمایش گذاشته اند. همراه اول با شعار «یه همراه پرسرعت» در سالن ۷ حضور فعال دارد. شرکت ارتباطات سیار با خدمات و سرویس‌های جدیدی مانند بسته خوش آمد اینترنت، طرح رؤیاهای دست یافتنی برای استان‌ها، بسته مکالمه خانواده، ارائه خدمات نسل‌های ۳ و ۴ تلفن همراه، سیم کارت کودک (درسا)، بسته اینترنتی نوترینو و…. را به نمایش گذاشته است. البته در بخش خدمات ارزش افزوده، خدمات و پلت فرم‌های هوشمند را معرفی می‌کند. اپراتور دوم -ایرانسل- که در سالن ۲۷ حضور دارد با شعار «تجربه زندگی دیجیتال» و «زندگی روی موج نوآوری» محصولات خود را به نمایش گذاشته است. خدمات اینترنت اشیا با سامانه دستگاه به دستگاه (M2M)، اینترنت بی‌سیم ثابت ( TDD-LTE)، تلویزیون تعاملی (IPTV) نرم افزاری مبتنی بر اینترنت نسل ۳ و ۴ «گیشه» (خرید بلیت)، نرم افزار کاربردی خرید «پیشنهاد»، نرم افزار یادگیری «دانا»، نرم افزار «کتابخوان» و… از دیگر خدمات این اپراتور است که در نمایشگاه ارائه داده است.
اپراتور سوم -رایتل- نیز با سیاست اعمال تخفیف‌هایی به میدان رقابت آمده است، تخفیف برای خرید سیم کارت اعتباری و هدایای بسته آغازین سیم کارت اعتباری شامل ۵۰۰ مگا بایت اینترنت، ۱۰ هزار دقیقه تماس صوتی، ۱۰ هزار پیامک درون شبکه‌ای و خدمات مخصوص کودکان را در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته است.

 

یکه تازی مخابرات
از سالن اپراتورها که بگذریم شرکت مخابرات فضای زیادی را به خود و شرکت‌های همکارش اختصاص داده است. این شرکت در اولین حرکت تبلیغی مرکز تماس خاورمیانه را رونمایی و راه‌اندازی کرد تا به صورت شبانه روزی خدمات مورد نیاز فروش و پس از فروش مخابرات ایران و شرکت‌های تابعه را دریافت کند. همچنین شرکت مخابرات سرویس VPN/MPLS را به متقاضیان ارائه می‌دهد که می‌توانند با خرید این سرویس نسبت به برقراری ارتباط بین دو یا چند نقطه مورد درخواست مشتری از طریق شبکه موجود یا شبکه مجازی (VLAN) اقدام کنند. مخابراتی ها همچنین نسبت به واگذاری اینترنت پرسرعت به مشتریان خانگی و تجاری تبلیغ می کنند یعنی هزینه اینترنت استفاده شده روی قبض تلفن می‌آید. این شرکت همچنین برای بدهکاران ویژه خود تخفیف هایی در نظر گرفته است. از کارهای شرکت مخابرات برقراری آوای انتظار برای تلفن‌های ثابت است که مشترکین می‌توانند به جای شنیدن بوق تلفن، از پیام‌های صوتی یا آهنگ‌های مجاز برای افراد تماس گیرنده استفاده کنند. شرکت مخابرات همکاری را نیز با یک شرکت تصویری (آی سیما) در حوزه تلویزیون تعاملی (آی پی مدیا) آغاز کرده است و بزودی خدمات فیلم، سریال، موسیقی، بازی و… به متقاضیان خود ارائه می‌دهد.

 

بازار داغ اپلیکیشن‌ها
جدا از غرفه‌های اپراتورهای تلفن همراه و مخابرات بازار تولید کنندگان اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز در این دوره از نمایشگاه داغ تا آنجا که مسئولان غرفه‌ها به هر طریقی برای نصب و تبلیغ اپلیکیشن‌های خود روی تلفن‌های همراه هوشمند تلاش می‌کنند و در کنار آن بازار تبلیغ برای پیامک‌های ارزش افزوده مهیا است. پیامک هایی مانند «اپسان» که در زمینه‌ کمک‌های اولیه، آشپزی، طب سنتی و… اطلاعات به مشترکین خود ارسال می‌کند البته مشترکین باید هزینه‌ای هم بابت عضویت روزانه پرداخت کنند.
از فضای اپلیکیشن‌ها که عبور کنیم حضور شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی و انتقال داده در سالن‌های ۸ و ۹ نیز جالب توجه است. هر شرکتی با کارهای جنبی خود در تلاش است بازدیدکنندگان بیشتری را به غرفه‌های خود بکشاند. این شرکت‌ها نیز به قرعه کشی روزانه حتی دو بار روی آورده‌اند و به برندگان خود ساعت هوشمند اپل هدیه می‌دهند و البته تخفیف‌ها و فروش ویژه‌ای را برای خرید اینترنت مانند DSLBOX در نظر گرفته‌اند.

 

میهمانان خارجی تلکام
در این دوره از نمایشگاه حضور کشورهای خارجی و نمایندگان آنها نسبت به دوره قبل رشد ۳۰ درصدی داشته است و به نوعی باید گفت با توافق صورت گرفته و زمزمه‌های برداشتن تحریم‌ها، استقبال شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه خوب بوده است اما با این حال سالن اختصاص یافته به شرکت‌های خارجی به نوعی خلوت است و بیشتر افراد متخصص و کارشناسان از این غرفه‌ها بازدید می‌کنند. از سوی دیگر چون در این غرفه‌ها اثری از مترجم دیده نمی‌شود تنها کسانی می‌توانند از جزئیات محصولات ارائه شده اطلاع کسب کنند که به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند. از دیگر نکات غرفه بین‌المللی این نمایشگاه حضور چشمگیر چشم بادامی‌هاست.
در نمایندگی‌های شرکت‌های خارجی در ایران دیگر مشکل ارتباط گرفتن وجود ندارد و مسئول غرفه درباره محصولات عرضه شده توضیحات لازم را ارائه می‌کند. یکی از سالن‌ها که مربوط به شرکت «یونکتا» ایتالیا است تجهیزات رادیویی پرظرفیت و پوشش شبکه‌های وای فای را به نمایش گذاشته است که به گفته مسئول غرفه دارای فناوری نوین است و در شبکه‌های مخابراتی و اینترنتی که امکان نصب و راه‌اندازی فیبرنوری وجود ندارد کاربرد دارد و بسیار ارزانتر از فیبر نوری است. شرکت دیگری به نام اتصال صنعت میانه نمایندگی شرکت چینی به نام «دیتا آفلودینگ» را در ایران دارد و اینترنت موبایل را عرضه کرده است. شرکت دیگر جدیدترین ویدئو کنفرانس که تولید شرکت امریکایی را به نمایش گذاشته است و مزیت آن ارتباط به لحظه با ۹ نفر در ۹ نقطه جهان است.

 

عرضه محصولات صد در صد بومی
در سایر غرفه‌ها هم شرکت‌های داخلی تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند که حتی برخی صد درصد بومی است. شرکت هایی که تجهیزات سخت افزاری مانند دکل‌های مخابراتی، دکل‌های نصب دوربین‌های حفاظتی، سازه‌های فولادی گالوانیزه گرم، تجهیزات برای ذخیره انرژی دستگاه‌های مخابراتی (در مناطق خاص و دور از دسترس و صعب العبور که به برق سراسری دسترسی ندارند)، انواع سوئیچ‌های ماژولار تجهیزات مخابراتی و شبکه تجاری و صنعتی و… را به نمایش گذاشته‌اند. گفتنی است این دوره از نمایشگاه تلکام در حالی فردا به کار خود پایان خواهد داد که در حاشیه آن کارگاه‌های ویژه و تخصصی برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

 

Likesایران تله کام 2015 در انحصار اپراتورها ایران تله کام 2015 در انحصار اپراتورها up(0)Dislikesایران تله کام 2015 در انحصار اپراتورها ایران تله کام 2015 در انحصار اپراتورها down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.