- خبر14 - https://khabar14.ir -

در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید!

هیجان وصف‌ناپذیر پارک‌ها فقط برای کودکان نیست بلکه جذابیت‌های این دنیای شورانگیز بزرگسالان را نیز به خود جذب می‌کند.

در این مقاله سری به زیباترین پارک‌ها در اقصی نقاط دنیا خواهیم زد و برای لحظاتی شما را به دنیای کودکی‌تان خواهیم برد!

بنا به گفته پرزیدنت رزولت بازی نیاز اساسی هر کودک است و همانند مدرسه باید برای کودکان پارک نیز ساخته شود. از این‌رو، در سراسر دنیا طراحان در تلاش هستند با ایده‌های خلاقانه محیط‌های جذابی را برای رشد و پرورش رویاهای کودکانه طراحی کنند و در نتیجه این تلاش‌ها امروزه پارک‌هایی بر روی اقیانوس یا حتی به شکل کروکودیل ساخته شده است. در ادامه نگاهی به برترین نمونه‌های این دنیای شاد و جذاب خواهیم داشت.

دنیای کریستال سوواروسکی، اتریش

این پارک مهیج در تیرول اتریش قرار دارد و توسط گروه معماری Snøhetta طراحی شده است.

Swarovski Crystal Worlds در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2011

در این پارک چندین برجک برای گرو‌ه‌های سنی مختلف طراحی شده است و در هر یک از برجک‌ها، کودکان از طریق تارها به نقطه بالای برج به ارتفاع ۱۴ متر صعود می‌کنند.

Swarovski Crystal Worlds در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2021

پارک آبی، کرواسی

این پارک جالب توسط شرکت Wibit Sports GmbH آلمان ساخته شده است که فعالیت آن در رابطه با ورزش‌های روی آب است. کار طراحی این پارک آبی توسط Robert Cirjak انجام شده است.این مکان و در نزدیکی Zlatni Rat در بل کرواسی قرار دارد. لوازم بازی متنوعی از جمله انواع تاب، سرسره و … در این پارک تعبیه شده است. این پارک یکی از ۶۰ پارک آبی کشور کرواسی به شمار می‌رود که توسط این شرکت طراحی شده است.

Wibit Sports GmbH در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2031

پارک چوب و تور، ژاپن

این دنیای فانتزی توسط گروه معماری Tezuka در هاکون ژاپن خلق شده است. سازه اصلی این بنا کاملا دستباف بوده و بافت آن توسط هنرمند مشهور توربافی کشور ژاپن Toshiko Horiuchi Macadam برای جست و خیز شاد کودکان بر روی آن انجام شده است.

Woods of Net در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 204

پارک برجک‌های نقره‌ای، آمریکا

این سازه‌های فلزی توسط هنرمند معروف Tom Otterness در پارک بازی شهر نیویورک طراحی و ساخته شده است. تعداد ۲۷ عدد از این مجسمه‌های عجیب و جالب برنزی ساخته این هنرمند به ارتفاع ۷ و طول ۹ متر در این پارک نصب شده و پاهای این مجسمه‌ها بصورت سرسره طراحی شده است.

Silver Towers Playground در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 205

پارک گالیور، اسپانیا

در سال ۱۹۹۰، این پارک زیبا با الهام از داستان جاناتان سوئیفت توسط سه معمار، هنرمند و طراح برجسته به نام‌های Rafael Rivera ، Manolo Martin و Josep Vincent “Sento” Llobell Bisbal در والنسیای اسپانیا طراحی و ساخته شده است.

Parque Gulliver در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 206

_-__gulliver_park_20110827_1963572969 در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! gulliver park 20110827 1963572969

پارک آینه، دانمارک

برای لذت‌بخش‌تر کردن هرچه بیشتر دنیای بازی کودکانه، شرکت MLRP در این پارک اتاق بازی با آیینه را در این پارک واقع در کوپنهاگ دانمارک ایجاد کرده است.

playground in Copenhagen در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 207

mh04 در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! mh04The-Mirror-House-in-Copenhagen در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! The Mirror House in Copenhagen

پارک قطار ارواح، پرو

این پارک جالب و رنگارنگ در پایتخت پرو و در فضای میان پل‌ها و سازه‌های عظیم شهری توسط گروه معماری  Basurama طراحی و ساخته شده است. در ساخت و تعبیه بیشتر لوازم بازی این پارک از مواد بازیافتی، قطعات و تایر اتومبیل‌ها استفاده شده است.

Ghost Train Park در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 208

53d9c4776dec627b149d0ace_ghost-train-park-lima-peru در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 53d9c4776dec627b149d0ace ghost train park lima peruAD-The-Worlds-Coolest-Playgrounds-09 در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! AD The Worlds Coolest Playgrounds 09

پارک بازی تمساح، برزیل

این تمساح بافته از فلز در سال ۲۰۱۲ توسط هنرمند لهستانی بنام Olek طراحی شده است. گفتنی است طراحی پارک سائوپائولوی برزیل برای نصب این تمساح غول‌پیکر توسط مهندس معمار Márcia Maria Benevento انجام گرفته است.

crocheted alligator در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 209

پارک Pod، استرالیا

پارک ملی Arboretum واقع در کانبرای استرالیا محل تجمع جنگل‌هایی است که نزدیک به ۱۰۰ درخت کمیاب و در معرض خظر نابودی در آنجا قرار دارد. پارک بازی Pod و درختان بلوط آن نیز بر روی تپه‌ای مرتفع در داخل Arboretum توسط (T.C.L. (Taylor Cullity Lethlean طراحی و ساخته شده است.

The National Arboretum در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2101

پارک موزه شهر، آمریکا

این موزه در سنت لوئیس ایالت میسوری قرار دارد و طراحی اولیه آن توسط مجسمه‌سازی بنام Bob Cassilly انجام گرفته و پس از مرگ وی کار طراحی و ساخت آن توسط گروهی ۲۰ نفره از طراحان مشهور Cassilly Crew ادامه یافته است. این پارک موزه دارای فضایی به وسعت در حدود ۵۶۰۰۰ مترمربع بوده و فضای آن مشابه جنگلی متشکل از هواپیماها، دو سرسره ۱۰ طبقه، تعدادی سرسره چند طبقه و چرخ و فلک Ferris است.

The City Museum در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2111

پارک Kristineberg Slottspark، سوئد

استودیو دانمارکی MONSTRUM بدلیل طراحی و ساخت پارک‌های خلاقانه مشهور است و این پارک نیز یکی از دستاوردهای بی‌نظیر این شرکت محسوب می‌شود. پارک Kristineberg Slottspark در استکهلم سوئد قرار دارد و زمین بازی آن به شکل دو مجسمه‌ (شاه و ملکه) چوبی غول‌پیکر جغد ساخته شده که ارتفاع هر یک از آن‌ها به ۶ متر می‌رسد.

MONSTRUM در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2121

پارک Brumlebyen، دانمارک

این پارک نیز توسط شرکت MONSTRUM در کوپنهاگ دانمارک ساخته شده است. زمین بازی این پارک بصورت دو خانه چوبی در کنار یکدیگر ساخته شده و دارای انواع  لوازم بازی از قبیل الاگلنک، سرسره و … است که این دو خانه دوست‌داشتنی را به یکدیگر وصل کرده‌اند.

MONSTRUM در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2131

زمین‌ بازی نهنگ، سوئد

شرکت MONSTRUM زمین بازی را به شکل نهنگی غول پیکر در گوتنبرگ سوئد بطول ۱۵ متر  طراحی و ساخته است. کودکان برای بازی در آن از دهان نهنگ وارد شده  و از دم آن خارج میشوند.

MONSTRUM در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2141

برج‌های بازی، دانمارک

اوج خلاقیت طراحی شرکت MONSTRUM در طراحی دو برج بازی است که بصورت المان تئاتری بازی توصیف شده‌اند. طراحی این دو برج با الهام از برج‌های مشهور کپنهاگ انجام گرفته و در آن می‌توان ستارگان را نیز تماشا کرد.

MONSTRUM در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 215

ایستگاه کودک، دانمارک

آخرین نمونه از کارهای شرکت MONSTRUM طراحی و ساخت ایستگاه بازی کودک در موزه خط آهن واقع در ادنس دانمارک است.

MONSTRUM در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 216

این زمین بازی با الهام از ایستگاه مرکزی ادنس در سال ۱۹۶۰ ساخته شده و دارای یک قطار و لوکوموتیو است که در آن نحوه عملکرد قطار به کودکان آموزش داده می‌شود.

Odense Central Station در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 217

آشیانه Vail، آمریکا

این پارک که به نام Sun Bird شناخته می‌شود، در ویل کلورادو قرار دارد و توسط Tres Birds Workshop ساخته شده است. این پارک شبیه آشیانه پرندگان با استفاده از ورقه‌ها و طناب ساخته شده است.

Sun Bird Park در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 218

پارک Blaxland Riverside، استرالیا

این پارک در سیدنی استرالیا قرار دارد و ایده ساخت آن به شرکت طراحی JMD اختصاص دارد. وسعت زمین بازی این پارک در حدود ۳۰۰ متر بوده و دارای لوزام بازی مختلفی از قبیل تونل‌، سرسره، تاب و بازی با آب است.

The Blaxland Riverside Park در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 219

پارک تاب، آمریکا

این پارک جالب در نزدیکی Boston Convention و نمایشگاه قرار دارد و توسط گروه معماری Höweler + Yoon ساخته شده است. در این پارک در حدود ۲۰ تاب درخشان وجود دارد که رنگ آن‌ها در هنگام استفاده از سفید به بنفش تغییر می‌کند.

19 awesome playgrounds that will make you want to be a kid again در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 220

پارک زیرزمینی Bounce Below، بریتانیا

در این زمین بازی ۳ عدد ترامپولین بزرگ در Llechwedd Slate Caverns قرار دارد (این محل پیش‌تر معدن سنگ در ناحیه  Blaenau Ffestiniog ولز شمالی بود). این پارک مهیج توسط شرکت Zip World ساخته شده که مهارت اصلی آن در خلق پارک‌های مهیج و ماجراجویانه برای کودکان و بزرگسالان است.

Bounce Below در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! 2211

منبع : کجارو [1]

Likesدر این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! up(0)Dislikesدر این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! در این پارک‌ها به دنیای کودکی‌تان برگردید! down(0)