کد خبر: 6424

تاریخ انتشار: اکتبر 4, 2015

آموزش پخت شیرینی خرما و گردو

آموزش شیرینی و کوکی خرما و گردو یکی از خوشمزه ترین و راحترین شیرینی خانگی و همچنین می تواند جزء شیرینی های بازاری به شمار بیاید . مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی خرما و گردو : کره …… ۱۸۵ گرم شکر ….. ۱۱۰ گرم وانیل (یا رنده پوست لیمو یا رنده پوست پرتقال ) […]

آموزش شیرینی و کوکی خرما و گردو یکی از خوشمزه ترین و راحترین شیرینی خانگی و همچنین می تواند جزء شیرینی های بازاری به شمار بیاید .

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی خرما و گردو :

کره …… ۱۸۵ گرم

شکر ….. ۱۱۰ گرم

وانیل (یا رنده پوست لیمو یا رنده پوست پرتقال ) …… ا قاشق چایخوری

آرد …… ۲۲۰ گرم

بکینگ پودر ……. ۲ قاشق چایخوری

خرمای بدون هسته …… ۱۲۵ گرم

گردوی خرد شده ……. ۷۰ گرم

زرده تخم مرغ …….۱ عدد

شکلات آب شده ……. به اندازه دلخواه

 

مواد رویه یا رومال برای تزیین:

گردو …… کمی

دارچین …… یک سوم قاشق چایخوری

 

زمان پخت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه

زمان انتظار یک ساعت

ئرجه حرارت فر ۱۸۰ درجه ناتی گراد و برای فر هایی با درجه فارنهایت ۳۵۰ درجه فارنهایت می باشد .

دستور تهیه :

  • ابتدا کره و شکر رو با همزن برقی بین ۳ تا ۵ دقیقه هم میزنیم تا حالت پوک به خود بگیرد .
  • بعد در این مرحله تخم مرغ و وانیل (یا یا رنده پوست لیمو یا رنده پوست پرتقال ) را با هم به ترکیب بالا اضافه میکنیم و دوباره با همزن برقی هم میزنیم در حد ۱ الی ۲ دقیقه کافی هست برای هم زدن .
  • شکلات ذوب شده در صورت دلخواه برای تیره و قهوه ای شدن شیرینی در این مرحله اضافه میکنیم و کمی با همزن هم میزنیم.

 

  • آرد را که از قبل ۳ بار الک کردیم به همراه دارچین و بکینگ پودر مخلوط می کنیم ، (فراموش نکنید همیشه یک قاشق از آرد را کنار نگه دارید برای آغشته کردن مغزی هایی که قرار هست به شیرینی یا کیک تون اضافه کنید *مغزی ها مثل گردو ، فندق ، بادام و غیره *)

 

  • در این مرحله همزن برقی رو کنار بذارید و بجاش یه پالت یا قاشق چوبی دستتون بگیرید و ترکیب آرد ، بکینگ پودر و دارچین رو کم کم وبه آرامی و با فاصله به مخلوط کره ، شکر ، تخم مرغ و وانیل اضافه کنید ،در واقع این این مرحله را به آرامی و با حوصله انجام دهید چون در صورت زیاد هم زدن به دلیل وجود کره به روغن افتادن می کند که برای شیرینی ها این کار غلط هست .

 

  • حالا گردوی خرد شده را به همراه خرمای چرخ شده یا تکه تکه شده با یک قاشق آردی که از قبل داشتیم مخلوط میکنیم و به خمیر بالا اضافه میکنیم و در حد ترکیب کردن به آرامی خیلی کم ورز یا هم میزنیم با قاشق.

 

  • تو این مرحله یه خمیر لطیف بدست میاد که باید اون رو جمع کنید ودر کیسه فریزر بذارید و به مدت یک ساعت در یخچال بهش استراحت بدید .

 

  • بعد از اینکه زمان استراحت خمیر تمام شد از یخچال خارج کرده و از خمیر گلوله های کوچکی با استفاده از کف دست ، درست کرده و در سینی فر با فاصله قرار بدید .

 

  • بعد روی شیرینی ها رو به سلیقه ی خودتون گردو و دارچین بگذارید .
  • فر رو از ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید تا گرم باشد و سینی شیرینی ها رو در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد در طبقه وسط فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار میدیم.

دستور و رسپی کار از رقیه ابدالی فرد

Likesآموزش پخت شیرینی خرما و گردو آموزش پخت شیرینی خرما و گردو up(0)Dislikesآموزش پخت شیرینی خرما و گردو آموزش پخت شیرینی خرما و گردو down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.