کد خبر: 6483

تاریخ انتشار: اکتبر 12, 2015

کشک بادمجون

خبر ۱۴ مواد لازم : کشک محلی ……. به اندازه دلخواه بادمجان …….. به اندازه دلخواه پیاز سرخ شده ……. یک عدد متوسط ادویه……. به میزان لازم و کافی زردچوبه…… یک قاشق چایخوری نمک….. مقدار کمی در صورت نیاز پونه کوهی…… یک قاشق غذاخوری گردوی خورد شده یا پودر شده و یا رنده شده……. دو […]

خبر ۱۴

مواد لازم :
کشک محلی ……. به اندازه دلخواه
بادمجان …….. به اندازه دلخواه
پیاز سرخ شده ……. یک عدد متوسط
ادویه……. به میزان لازم و کافی
زردچوبه…… یک قاشق چایخوری
نمک….. مقدار کمی در صورت نیاز
پونه کوهی…… یک قاشق غذاخوری
گردوی خورد شده یا پودر شده و یا رنده شده……. دو قاشق غذاخوری

دستور تهیه :
۱) ابتدا بادمجون هاتون رو پوست بگیرید، بعد به مدت یک ساعت داخل آب و نمک بذارید تا تلخی بادمجون ها گرفته بشه و بادمجون هم نرم تر بشه، بعد از یک ساعت بادمجون ها رو توی یه آبکش یا صافی بریزید و روی اون ها آب بریزید تا شوری و نمک اضافی شون از بین بره، حالا بادمجون ها رو توی صافی بذارید و یه چیزی بذارید زیرش تا آب شون بیرون بره و موقع سرخ کردن آب نداشته باشن و روغن زیاد بخان، البته من با روغن خیلی کم توی تابه رژیمی سرخ کردم بهتره، حالا شما تابه رژیمی نداشتید تابه معمولی کفایت میکنه، حالا که بادمجون ها رو سرخ کردید، برید توی قابلمه یا تابه تمیز دیگه پیازهاتون رو سرخ کنید، و بعد زردچوبه، ادویه، پونه کوهی و کشک رو رو به نوبت اضافه کنید، یعنی اول زردچوبه و ادویه رو اضافه کنید یه هم بزنید پونه کوهی رو حالا بریزید و دوباره هم بزنید، بعدش گردو رو اضافه کنید و پشت سرش کشک رو اضافه کنید و یه تفت کوچولو بهش بدید، اینجا که رسیدید اگر دوست داشتید که کشک بادمجونتون کمی شل باشه که بهش آب اضافه کنید در غیر اینصورت هیچی نمیخاد، حالا نوبت اضافه کردن بادمجون سرخ کرده ها میرسه، اونا رو هم اضافه می کنیم و دوباره هم میزنیم، حالا اگر گوشکوب برقی بود که با گوشکوب برقی همش بزنید تا میکس بشه، بجای گوشتکوب برقی میشه از غذاساز یا گوشتکوب دستی یا مخلوط کن استفاده کنید، که من از مخلوط کن استفاده کردم و کامل میکس و یکدست شد، بعد دوباره تو تابه ریختمش تا یه کم جابیفته، تو این مرحله هم اگر دیدید کشکش کمه یا خیلی سفت شده می تونید بهش کشک رقیق شده با آب جوش بهش اضافه کنید، و بعد از یه جوش زدن زیرش رو به مدت پنج دقیقه کم کنید تا جابیفته و بعد نوش جان کنید.

نکته :
این کشک بادمجون رو خودم اینطور دوست داشتم که درست کنم علتش هم اینه که من بادمجون که گوشتی میشه بعد از سرخ کردن دوست نداشتم، برای همین اینطور درستش کردم.
گردو و پونه هم سلیقه ای هستش، من گذاشتم توی غذا خیلی خوشمزه شد و باعث شد مزه ها با هم جور در بیاد.
راستی بعضی ها شاید دوست داشته باشن سیر بریزن که اونم سلیقه ای هست.

این رسپی کشک و بادمجون رو خودم گفتم، از کسی نبوده و کاملا امتحان و تست شده هست.
سعی می کنم غذاهای بیشتری که خودم تست کردم رو براتون بذارم.
اگر نظری یا ایده ای دارید دریغ نکنید، و اگر از مطالب راضی بودید که ان شاالله هستید این سایت رو به دوستانتون معرفی کنید.
اگر دستور غذایی یا سوالی یا حتی آموزش خواستید در خدمت هستم فقط کافیه شما تو قسمت نظرات درخواست بدید تا در اولین فرصت جواب بدیم.

  • رقیه ابدالی فرد

 

Likesکشک  بادمجون کشک  بادمجون up(0)Dislikesکشک  بادمجون کشک  بادمجون down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.