کد خبر: 6517

تاریخ انتشار: اکتبر 12, 2015

کیک زخایی

خبر۱۴ کیک زخایی مواد لازم : آرد سفید(آرد نول) …………  ۱ و ۳/۴ پیمانه شکر…………. ۱ پیمانه تخم مرغ………… ۴ عدد کره……………  ۱۰۰ گرم پودر کاکائو………… ۲ قاشق سوپخوری بکینگ پودر………. دو  قاشق چایخوری دستور رسپی کار : ۱) ابتدا کره و پودر کاکائو رو با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت بن ماری […]

خبر۱۴

کیک زخایی

مواد لازم :
آرد سفید(آرد نول) …………  ۱ و ۳/۴ پیمانه
شکر…………. ۱ پیمانه
تخم مرغ………… ۴ عدد
کره……………  ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو………… ۲ قاشق سوپخوری
بکینگ پودر………. دو  قاشق چایخوری
دستور رسپی کار :
۱) ابتدا کره و پودر کاکائو رو با هم مخلوط می کنیم و روی حرارت بن ماری قرارش می دیم تا سس شکلات ما آماده بشه.
۲) آرد رو سه تا چهار بار الک میکنیم تا آرد سبک تر بشه، و بعد از الک کردن با پیمانه های اندازه گیری، اندازه می گیریم، و بعد بکینگ پودر رو به آرد اضافه می کنیم.
۳) تخم مرغ ها رو به صورت کامل یعنی زرده و سفیده تخم مرغ باهم رو با شکر به مدت پنج تا هفت دقیقه با همزن برقی هم می زنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند.
۴) حالا  ترکیب آرد و بکینگ پودر رو کم کم و به آرامی به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و با همزن برقی در جهت عقربه های ساعت خیلی کم هم می زنیم، و بعد بدون اینکه همزن رو خاموش کنیم سس شکلات ذوب شده رو به صورت مویی به مواد کیکمون اضافه می کنیم و در حین اضافه کردن با همزن، همزمان هم می زنیم.
وقتی مواد به صورت کامل باهم میکس شدند، یه قالب ۲۰*۳۰رو آماده کرده، کف قالبمون رو کاغذ روغنی گذاشته و مواد کیک رو داخلش می ریزیم.
حالا قالب رو در فر که از یک ربع قبل روشن کردیم میزاریم، درجه فر حتما باید روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه (بستگی به نوع فر داره ) در طبقه وسط قرار بدید.
نکته :
در حین زمان پخت اصلا و تحت هیچ شرایطی درب فر رو باز نکنید، اگر برای چک کردن کیک خواستید درب فر رو باز کنید حتما باید نصف زمان پخت کیک سپری شده باشه، وگرنه کمتر از نصف زمان پخت باعث میشه پف کیک خوابیده بشه، و کیک خمیر بشه یا مشکلات دیگه پیش بیاد.
بعد از اینکه کیک رو از فر خارج کردید، حتما بعد از کمی خنک شدن و از دما افتادن از قالب جدا کرده و کاغذش رو دربیارید بعد روی یک پایه قرار بدید تا هوا از زیر و روی کیک عبور کنه و از خمیر شدن کیک جلوگیری کنه.

رقیه ابدالی فرد

 

Likesکیک زخایی کیک زخایی up(0)Dislikesکیک زخایی کیک زخایی down(0)
برچسب ها :
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.