کد خبر: 6566

تاریخ انتشار: اکتبر 14, 2015

درمانی برای تپش قلب

کمتر کسی هست که تا به حال تپش قلب را تجربه نکرده باشد. این احساس بیشتر هنگام استرس و اضطراب، قبل از امتحان‌ها و ملاقات‌های مهم و هنگام بی‌خوابی‌های شبانه ایجاد می‌شود و در خانم‌ها هم شایع‌تر است.   تپش قلب ممکن است بیانگر یک بیماری جدی باشد. تشخيص ريتم سينوسی آریتمی در مورد آريتمی […]

کمتر کسی هست که تا به حال تپش قلب را تجربه نکرده باشد. این احساس بیشتر هنگام استرس و اضطراب، قبل از امتحان‌ها و ملاقات‌های مهم و هنگام بی‌خوابی‌های شبانه ایجاد می‌شود و در خانم‌ها هم شایع‌تر است.

 

تپش قلب ممکن است بیانگر یک بیماری جدی باشد.

تشخيص ريتم سينوسی

آریتمی

در مورد آريتمی های قلبی توجه به نکات زير ضروری است:

احساس تپش قلب:

علل تپش قلب:

علل روحی و روانی و نیز برانگیخنگی احساسی مانند ترس،استرس یا اضطراب ، افسردگی و…

 

* ورزش و فعالیت جسمی
* موادی مانند کافئین،نیکوتین،کوکائین و برخی از قرص‌های لاغری.
* بیماری‌هایی مانند پرکاری تیروئید، بیماری های ریوی و کاهش میزان اکسیژن خون (هیپوکسی (

 

* برخی داروها مانند داروهایی که برای درمان بیماری های تیروئید،آسم،فشارخون بالا یا بی‌نظمی ضربان قلب مصرف می‌شوند. همچنین داروهای سرما خوردگی که حاوی پسودوافدرین میباشند.
* بی‌خوابی ، خستگی

* کم‌ خونی

 

* تب

 

علل روحی و روانی

علل فیزیولوژیک یا طبیعی

علل بی نظمی ضربان قلبی (آریتمی قلبی)

he3938 درمانی برای تپش قلب درمانی برای تپش قلب he3938

استرس یا اضطراب یکی از علل تپش قلب می باشد.

اقدامات ديگری که می تواند به تشخيص آريتمی کمک کند شامل موارد زير است:

• شمارش ضربان قلب: ضربان قلب بايد در طی يک دقيقه شمرده شود. ضربان قلب را می توان با لمس قفسه سينه يا از نبض گردنی و يا مچ دست شمرد.

 

• توجه به چگونگی آغاز و پايان حمله آريتمی: حملات آريتمی ناشی از مسيرهای فرعی بصورت ناگهانی شروع شده و به همين صورت پايان می گيرند. شروع و پايان تدريجی حمله ی آريتمی معمولا در آريتمی های ناشی از کانون نابجای ضربانساز رخ می دهد.

 

کسی که دچار تپش قلب می‌شود باید در هر حال به پزشک مراجعه نماید. تشخیص بیماری زمینه‌ای عمدتا بر اساس سایر علائم و یافته‌های همراه داده می‌شود پس از انجام معاینات لازم و بررسی نوار قلب ممکن است نیاز باشد آزمایشهای دیگری برای تشخیص برخی بیماریهای زمینه‌ای لازم شود. برای اینکه مشخص شود تپش قلب از نوع مهم است یا خیر می‌توان دقیقا آن زمانی که حمله تپش شروع می‌شود نوار قلب گرفت.

 

اگر هم بیمار نتوانست در آن لحظه نوار قلب بگیرد می‌تواند از دستگاه Holter Monitoring استفاده کند. به این صورت که پزشک دستگاه را به مریض وصل می‌کند و بعد او به منزل می‌رود و تا ۲۴ ساعت ضربان قلبش در دستگاه ثبت می‌شود. بیمار باید در لحظاتی که احساس می‌کند تپش قلب دارد، دکمه دستگاه را فشار دهد تا آن لحظه علامت‌گذاری شود. سپس پزشک آن را بررسی می‌کند تا ببیند در آن لحظه واقعا آریتمی مهمی اتفاق افتاده یا صرفا علامتی بوده است که خود بیمار بیان کرده و چیز مهمی نیست. انجام مطالعات الکتروفیزیولوژی قلبی و تحریک الکتریکی قلب از طریق آنژیوگرافی (EPS) و تست های استرس ورزشی از راه تشخیص آریتمی به شمار می روند

منبع:salamat.gov.ir

Likesدرمانی برای تپش قلب درمانی برای تپش قلب up(0)Dislikesدرمانی برای تپش قلب درمانی برای تپش قلب down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.