کد خبر: 6592

تاریخ انتشار: اکتبر 14, 2015

روز چهارم از ماه محرم الحرام

خبر۱۴   روز چهارم از ماه محرم الحرام روز چهارم از ماه محرم الحرام سال شصت و یک قمری، متعلق و منصوب به طفلان حضرت زینب (س)، دختر امام علی علیه السلام، خواهر امام حسین (ع) می باشد. در روز چهارم ماه محرم، ماه حزن و اندوه همه شیعیان، مذاکراتی که امام حسین علیه السلام، […]

خبر۱۴

 

روز چهارم از ماه محرم الحرام

روز چهارم از ماه محرم الحرام سال شصت و یک قمری، متعلق و منصوب به طفلان حضرت زینب (س)، دختر امام علی علیه السلام، خواهر امام حسین (ع) می باشد.

در روز چهارم ماه محرم، ماه حزن و اندوه همه شیعیان، مذاکراتی که امام حسین علیه السلام، با عمربن سعد، برای دست کشیدن از جنگ و دعوت او و لشکریانش به گرویدن به اسلام، بی نتیجه ماند.
گفته شده است که در روز چهارم، عبدالله بن زیاد، مردم کوفه را در مسجد کوفه جمع کرده است و برای آنها سخنرانی نموده، و ضمن سخنرانی، مردم را به جنگ و دشمنی با امام حسین علیه السلام فراخوانده و دعوت به همکاری و مشارکت مردم در این جنگ علیه اهل بیت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نموده است.
بعد از سخنرانی عبدالله بن زیاد، سیزده هزار نفر از مردم در چهار گروه به ترتیب زیر به سپاه عمربن سعد برای اعزام به کربلا، برای جنگ با اباعبدالله حسین ملحق شدند.
ملحق شدن و پیوستن این گروه ها از روز چهارم تا روز دهم (روز عاشورا ) بوده است.
۱)شمر بن ذی الجوشن با چهار هزار نفر.
۲) یزید بن رکاب کلبی با دوهزار نفر.
۳) حصین بن نمیر با چهار هزار نفر.
۴) مضایر بن رهینه مازنی با سه هزار نفر.

ابدالی

Likesروز چهارم از ماه محرم الحرام روز چهارم از ماه محرم الحرام up(0)Dislikesروز چهارم از ماه محرم الحرام روز چهارم از ماه محرم الحرام down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.