کد خبر: 6787

تاریخ انتشار: اکتبر 28, 2015

با دخالت های خانواده همسرم چه کار کنم؟!

تصور اینکه خانواده همسرتان در زندگی مشترک شما و شریک زندگیتان دخالت می کنند، میتواند موضوعی کلافه کننده باشد، به خصوص اگر حس کنید که همسرتان در این موضوع و شرایط خاص و بحرانی از شما حمایت نمی کند و دیدگاهش کاملا متفاوت با شما است.

خبر۱۴

 

 

تصور اینکه خانواده همسرتان در زندگی مشترک شما و شریک زندگیتان دخالت می کنند، میتواند موضوعی کلافه کننده باشد، به خصوص اگر حس کنید که همسرتان در این موضوع و شرایط خاص و بحرانی از شما حمایت نمی کند و دیدگاهش کاملا متفاوت با شما است.

 

در چنین شرایطی ما چطور می توانیم که با همسر خود در یک جبهه ی موافق باقی ماند و این مسایل کلافه کننده را به مسئله ای قابل حل و کوچک که فاقد هرگونه ارزشی هستند تبدیل کرد ؟

 

نکاتی که در زمکان مواجه شدن با دخالت های خانواده ی همسر باید به آن ها توجه کرد و زندگی را روی روال عادی خود نگه دارید عبارتند از :

 

  • مدیریت احساسات و کنترل اعصاب

 

در واقع این نوع مدیریت در خلاف جهت آب شنا کردن است ، چرا که تا به امروز یکسری عادت ها و رفتارهایی داشته اید که با آن ها زندگی کرده اید حالا یکباره تصمیم به عوض کردن و مدیریت آن ها گرفته اید .

مدیریت احساسات مستلزم شناخت احساسات به درستی است ، پس اول بشناسد و بعد برای مدیریت راه و روشی را برگزینید.

در اینجور مواقع حتما در ابتدا بابد روش مناسبی برای این نوع مدیریت پیدا کنید تا با احتمال رفتارها و برخوردهای نسنجیده و نپخته به حداقل ممکن خود برسد و همچنین از آن ها پیشگیری از قبل به عمل آورده باشید.

و فراموش نکنید که هرچقدر بهتر بتوانید احساسات خود را کنترل و مدیریت کنید همان اندازه و مقدار خواهید توانست از عهده ی مدیریت کلی ماجرا و مسئله ی بوجود آمده بربیایید ، و رابطه ی بین همسر و خودتان را از آثار سوء این ماجراها دور نگه دارید.

 

مثالی در باب شناخت احساسات و کنترل و مدیریت آن:

یک خانم می گفتند که هرموقع مادرشوهرش تماس می گیرد و یا به منزل آن ها می رود ، فرزند خردسالش را بخاطر مسایل کوچک و پیش پا افتاده دست به تنبیه بدنی او می زند.

بعد از بررسی ها و پیگیری های انجام شده ، متوجه می شود که رفتار آزار دهنده ی مادر شوهر همیشه باعث عصبانیت اوشده که در اثر بی توجهی به احساسات خودش این عصابنیت را بر سر فرزندش تخلیه می کرده است .

 

  • آرام سازی

 

در این مرحله پس از آنکه احساسات خود راشناختید و برای مدیریت آن راهی را انتخاب کردید ، حالا نوبت به آرام سازی خودتان می رسد ، که هرچند برای آرام سازی افراد روش هایی موجود هستند که در همه ی افراد جواب می دهند ولی شما باید یک روش آرام سازی مختص به وضعیت روحی و روانی و امکانات خودتان بیابید و همان را دنبال کنید .

 

  • منابع جایگزین حمایتی

 

منبع حمایتی می تواند همسرتان باشد البته درصورتی که با شما در مشکل بوجود آمده موافق و همراه باشد ، اما اگر در نقطه ی مقابل و مخالف شما باشد قطعا نمی تواند یک منبع حمایتی عاطفی برای شما باشد .

همچنین در انتخاب این منبع حمایتی و عاطفی توجه داشته باشید

که در حین درد دل و صحبت کردن شما با بازخورد رفتارش شما را عصبی تر نکند و باعث تنش بیشتر شما نشود.

نکته ی مهم دیگری که نباید از آن غافل باشید این است که ، این فرد انتخاب شده برای منبع حمایتی شما نباید صحبت های شما را با دیگران درمیان گذاشته و رازدار خوبی باشد.

نکته ی آخر اینکه به درد دل کردن به عنوان یک منبع همیشگی نگاه نکنید بلکه برای گذر از این بحران آن را انتخاب کرده اید و باید با همسترتان که نزدیک ترین فرد به شما است انس بگیرید و جایگزینی برای آن نباشد .

 

  • مرور نکردن خاطرات تلخ و ناخوشایند

 

برای اینکه احساسات مکنفی را در خود تشدید نکنید و به حجم بیشتری تبدیل نکنید خارات و ناملایمات گذشته را تکرار نکنید ، در واقع گذشته ها را به همان گذشته که رفته است و دیگر وجود خارجی ندارد بسپارید.

بصورت عامیانه اگر بخواهیم بگوییم این است که : هر روز یاد فلان رفتار یا برخورد مادر شوهر نیفتید و آن ها را در ذهن مرور نکنید چرا که به روح و روان خودتان آسیب خواهید زد و مادر شوهر شما که در ذهن شما نیست که اذیت بشود ، پس سعی کنید از مرور خاطرات گذشته دست بردارید تا خدایی ناکرده دچار پیش داوری های اشتباه و غلط نشوید .

حضرت علی (ع) می فرمایند : اگر دیدی کسی در شب گناهی کرده و صبح شده است مبادا او را به همان چشم دیشب بنگری چرا که شاید توبه کرده است .

پس فقط و فقط روح خود را پرورش دهید تا بلند و والاتر شود پرا که با روح بزرگ انسان به سعادت واقعی می رسد.

اگر روح شما بلندنظر باشد دیگر هیچ مسئله نخواهد توانست او را بیازارد.

نکته ای اساسی که در نزدیک بود به فراموشی سپرده شود این است که هرگز در جمع هایی که خاطرات تلخ ذشته با مادرشوهر را عنوان و مطرح می کنند ننشینید و دوری کنید.

 

  • خانواده ی همسر هیولا نیست.

 

همیشه سعی کنید با یک دید منصفانه به خانواده همسرتان نگاه کنید چرا که در کنار هر رفتار ناخوشایندی نیز نکات مثبت و خوشایندی نیز وجود دارند .

اجازه ندهید که دلخوری ها چشمان شما را کور کند و فقط نیمه ی خالی لیوان را ببینید، بگذارید این در ذهن شما باقی بماند که خداوند متعال هیچ بنده ای را بد مطلق نیافریده است.

تهیه ی یک لیست از رفتارهای مثبت و ناخوشایند خانواده همسر در قضاوت صحیح شما کمک شایان و بسزایی خواهد بود ، و همچنین درصد بگومگو های بین شما و همسرتان را تا درصد قابل توجهی کاهش می دهد و حتی به صفر خواهد رسید چرا که شما نکاتی را که تا به اینجا گفته ایم را میدانید و رعایت می کنید.

 

  • فرصت دفاع کردن به همسرتان را بدهید

 

اگر از شما یا خانواده شما انتقاد یا شکایت و یا گله ای شود حتما شما ناراحت خواهید شد و شروع به دفاع می کنید، و یا شاید شما به دلیل شناخت بهتر و دقیق ترتان بتوانید علت رفتارها را درک کنید .

در واقع باید اجازه بدهید تا در کمال بی طرفی و بدون تعصب واکنشی مناسب و منطقی نشان دهد ، که البته گزینه بی تعصبی روی خانواده و افرادی که دوستشان داریم تقریبا محال ممکن است.

همانطور که انتظار دترید در شرایط بحرانی همسرتان از شما دفاع کند ، باید این این حق را هم برای او در نظر داشته باشید تا بتواند از خانواده ی خود دفاع کند و همین رعایت حقوق و حق باعث می شود بگومگوها و جرووبحث ها کمتر شود.

در واقع آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند.

عدالت کن تا حاکم گردی.

 

  • هر کس را مسئول رفتار خودش بدانید

 

اگر خانواده همسرتان رفتار ناخوشایند و یا خطایی داشته اند به دور از انصاف و انسانیت است که مقصر و تقصیر بر گردن همسرتان بیفتد و او جور کش خطا و اشتباه دیگری باشد.

 

  • رفتارهای ناخوشایند را به نیت های بد نسبت ندهید

 

منشا هر رفتار و برخوردی را از روی بدجنسی و بد سرشتی ندانیم ، چرا که این طرز تفکر باعث خواهد شد به دنبال تاییدهای برای خودمان باشیم و همچنان بدبینی و سوء ظن را در شما بیشتر خواهد کرد و چشمان شما را بر روی حقایق خواهد بست و کنترل رفتارها از شما گرفته خواهد شد.

 

     ۹- زمان درستی برای حرف زدن پیدا کنید

 

اگر می خواهید با همسرتان در مورد مسایل و اختالافات پیش آمده با خانواده اش صحبت کنید حتما حتما بهترین موقعت زمانی را برای مطرح کردن و صحبت انتخاب کنید تا تاثیر مثبت تری را به دنبال داشته باشد.

ابدالی

 

Likesبا دخالت های خانواده همسرم چه کار کنم؟! با دخالت های خانواده همسرم چه کار کنم؟! up(0)Dislikesبا دخالت های خانواده همسرم چه کار کنم؟! با دخالت های خانواده همسرم چه کار کنم؟! down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.