- خبر14 - https://khabar14.ir -

دیر آمدن شوهر به منزل

خبر۱۴

دیر آمدن شوهر به منزل

حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند:

«فدارها علی کل حال واحسن الصحبة لها فیصفو عیشک ; همیشه با همسرت مدارا کن، و با او به نیکی همنشینی کن تا زندگیت باصفا شود .»

اختلاف های عمده ای بین زن و شوهر ها، و بخصوص زوجین تازه عروس و داماد بر سر دیر آمدن مرد به خانه رخ می دهد.
اینکه هیچ مردی بدون دلیل و علت موجه ای حق ندارد دیر به منزل برود، بحث و موضوعی مسلم و حقیقی است، ولی بانوان هم نباید در پی دیر آمدن مرد به خانه، الم شنگه و جنجال به راه بیاندازند.
خانم های عزیز باید توجه داشته باشند که در برخورد با اینگونه مسایل محتاطانه و منطقی برخورد کنند.
ما به شما بانوان و خانم های عزیز راه کارهایی را در برخورد با این مسئله، پیشنهاد و عنوان خواهیم کرد، که به راحتی بتوانید از آن بهره و استفاده سودمندی ببرید، و کمک بسیار شایانی را در برخوردها و همچنین حفظ کانون گرم خانواده ها خواهد کرد.

۱- حفظ آرامش و خونسردی خود، در برابر تمام مسائل پیش آمده در زندگی.
وقتی شما بتوانید اولین قدم را در خود تقویت و پرورش دهید قطعاً خواهید توانست نه تنها در برابر این مسئله، بلکه در برابر تمام مسایل زناشویی و اختلافات خانوادگی و حتی روابط اجتماعی نیز از آن بهره ببرید و قدرتمند و محکم عمل کنید.
این اولین گزینه و پیش نیاز هر عملی در زندگی شخصی هر انسان است.

۲- یافتن دلیل و علت واقعی.
اگر همسر شما به هر دلیل و عنوانی که دیر به منزل برگشته است و یا هر اتفاقی دیگر که خارج از انتظار قبلی بوده است از او سر زد، باید جویای دلیل و علت آن رفتار باشید اما دلیل واقعی و عینی، نه دلیل غیر واقعی که از روی عصبانیت پیدا شده است.

۳- واکنش و رفتار منطقی در برابر عمل انجام شده.
واکنش باید ابتدا در کمال آرامش بدور از اعصبانیت و با یافتن دلیل واقعی رفتار انجام شده همراه باشد.
اگر شما از روی اعصبانیت به خیال پردازی نشسته باشید پس بدون شک دلیل واقعی را پیدا نکرده اید و در نتیجه واکنش پرخاشگرانه ای از خود بروز خواهید داد که این اثر سوء و منفی بر روابط خانواده خواهد گذاشت و شما را از واقعیت ها دور خواهد کرد.

در برخورد با مسائل خانوادگی سعی کنید از شمع سیاست مدارانه زنانه خود استفاده کنید، این بزرگترین صلاح هر زن می باشد و خواهد بود.

اگر بخواهیم وضعیت دیر آمدن مرد به منزل را بررسی کنیم اینگونه می شود که :
مرد دیر به منزل می رسد، در درون و ضمیر ناخودآگاه خود به خیال پردازی می پردازد.
او با خود فکر می کند که دوباره مثل همیشه الان سر و صدای همسرش نیز بلند می شود که چرا دیر آمده ای و همین تصورات منفی، شعله های اعصبانیت را در او روشن می کنند.
و مرد هم در پاسخ به این اعصبانیت درونی می گوید که او هم با تندی و داد و فریاد جواب خواهد داد، غافل از اینکه کار اشتباه و غلطی را انجام خواهد داد.
این فکرها را با خود ادامه می دهد تا می رسد به اینکه می بینید همسرش بدون آنکه دلیل دیر آمدن را بپرسد عصبانی می شود و مهمتر از همه به او مضمون است شعله های این اعصبانیت را دو برابر می کند.
تمام این اتفاقات بصورت فکر بر اعصاب مرد غلبه خواهد کرد تا اینکه به منزل می رسد، و در برخورد سرد و لحن تند همسر صبر نکرده و مقابله به مثل خواهد کرد و در نهایت بمب، دیر چشم چیزی را نخواهد دید و عقل از درک کردن باز خواهد ماند، اینجا عقل فرمان نمیدهد.
مرد که به هر دلیلی دیر یا سر وقت به منزل آمده، انتظار استقبال گرم و خوش آمد گویی همسر و خانواده را دارد، چرا که بعد از یک روز سخت کاری و پر مشقت که کلی از انرژی و نیرویش را به تحلیل برده است نیاز به محبت اهل خانه دارد نه به پرخاشگری خانواده.
وقتی انسان انتظاراتش برآورده نشود نباید توقع رفتار مناسب داشت ولی در کنار آن هم با صبر و حوصله می توان به آن غلبه کرد.
دعوا و مشاجره آغاز خواهد شد و بالا و بالاتر خواهد رفت تا بحث ها و کدورت ها پیش خواهد آمد.
همیشه در خاطر داشته باشید که ضریب خطای آدمی با موارد زیر بالا و بالاتر خواهد رفت و در نتیجه اشتباهات را به وجود خواهد آورد.

۱- گرسنگی

هر انسانی که معنای اعتماد را فهمید به همان اندازه معنای خیانت را درک می کند.
برچسب خیانت زدن به هر کسی در زندگی، راحت و گذرا نیست.
سعی کنیم قضاوت قبل از شنیدن و دیدن نکنیم تا خدایی نکرده مرتکب اشتباه و گناهی نشویم.

۲- تشنگی

و ……

ابدالی

 

Likesدیر آمدن شوهر به منزل دیر آمدن شوهر به منزل up(6)Dislikesدیر آمدن شوهر به منزل دیر آمدن شوهر به منزل down(4)