کد خبر: 7491

تاریخ انتشار: نوامبر 25, 2015

حمله هکرها به آمریکا

حمله هکرهای ایران به آمریکا

نیویورک تایمز اعلام کرد طی ماه های اخیر حمله هکرهای ایران به آمریکا با هدف دستیابی به پرونده های هسته ای ،با مقامات ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است.

نیویورک‌تایمز سوم آذر ماه ادعا کرده است طی ماه‌های گذشته هکرهای ایرانی، گروهی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا که بر پرونده و توافق هسته‌ای با ایران کار می‌کنند، را شناسایی کرده‌اند و سپس وارد ایمیل‌ها و حساب‌های کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به نیویورک‌تایمز گفته است حملات خیلی دقیق طراحی‌شده و در پی دستیابی به اطلاعات از مقام‌هایی بوده که در پی توافق هسته ای، مسئول کار بر ادامه و اجرای آن هستند.

وزارت خارجه آمریکا پس از آن از ماجرا خبردار شده، که شبکه اجتماعی فیس‌بوک برخی افراد را از انجام حملاتی دولتی به حساب‌های کاربریشان مطلع کرده است.

این گزارش دو هفته پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری رویترز از اقدامات مقام‌های اروپایی علیه یک گروه جاسوسی فضای مجازی که ادعا شده با ایران در ارتباط هستند، خبر داده بود.

پیش از این کارشناسان امنیت فضای مجازی، گروهی با نام راکت کیتن (بچه گربه موشکی) را شناسایی کرده بودند. اما ردپای فعالیت‌های این گروه به آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی باز می‌گردد.

به گزارش رادیو فردا، کسانی که هدف جاسوسی مجازی قرار گرفته‌اند طیفی گسترده، از مقام‌های کشورهایی مانند عربستان سعودی، پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) یا دانشمندان هسته‌ای اسرائیل و حتی مقام‌های کشور ونزوئلا بودند.

روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید توانایی‌های این هکرها هنوز در حد هکرهای روسی یا چینی نیست. اما حملات انجام‌شده علیه مقام‌ها، ابتکاری را نشان می‌دهد، شبیه حملاتی که از سوی روسیه علیه سیستم ایمیل‌های غیرمحرمانه مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در سال گذشته انجام شد.

به گزارش صدای آمریکا، هکرها ظاهرا تلاش کرده‌اند با استفاده از حساب‌های کاربری اجتماعی کارمندان جوان، به دیگر دوستان آنها در این وزارت‌خانه دسترسی پیدا کنند.

وال‌استریت‌جورنال، یک روزنامه آمریکایی دیگر، ۱۳ آبان‌ماه، گزارش داده بود که ایمیل و صفحه شخصی چند مقام در وزارت خارجه آمریکا هک شده است.

 منبع : جام نیوز

Likesحمله هکرهای ایران به آمریکا حمله هکرهای ایران به آمریکا up(0)Dislikesحمله هکرهای ایران به آمریکا حمله هکرهای ایران به آمریکا down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.