کد خبر: 7591

تاریخ انتشار: نوامبر 25, 2015

آیا دفن سیب زمینی ها قانونی بود؟

عضو هیات رئیسه انجمن ملی سیب زمینی ایران با بیان اینکه دفن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در کشور قانونی است، گفت: این حجم سیب زمینی که حذف شده قانونی بوده و درواقع دولت به وظیفه خود عمل کرده است. ابولقاسم سوزنچی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این مطلب، اظهار کرد: این […]

عضو هیات رئیسه انجمن ملی سیب زمینی ایران با بیان اینکه دفن ۱۷۰۰ تن سیب زمینی در کشور قانونی است، گفت: این حجم سیب زمینی که حذف شده قانونی بوده و درواقع دولت به وظیفه خود عمل کرده است.

ابولقاسم سوزنچی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اعلام این مطلب، اظهار کرد: این حجم سیب زمینی که حذف شده قانونی بوده و درواقع دولت به وظیفه خود در این زمینه عمل کرده است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورزی ادامه داد: این سیب زمینی‌ها برای تعادل و جلوگیری از افت قیمت این محصول دربازار به صورت تضمینی خریداری شده بود، بنابراین توزیع دوباره آن دربازار منطقی نبود.

سوزنچی گفت: ۱۵ درصد از این سیب زمینی‌ها خرید تضمینی شده که قابلیت مصرف داشتند و به صورت رایگان به کمیته امداد تحویل شد و مابقی آن دفن شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا از این سیب زمینی‌ها به عنوان بذر استفاده نشده است، تصریح کرد: این سیب زمینی ها بذری نبوده و قابلیت استفاده به عنوان بذر برای تولید آتی را نداشتد.

سوزنچی گفت: سیب زمینی‌های بهاره ماندگاری کمی دارند، به هیمن منظور این سیب زمینی‌ها نیز در مدت زمان کمی شرایط مصرف خود را از دست دادند.

وی یاد آورشد که تا زمانی که راهکار صاردات سیب زمینی فراهم نشود و تولید مازاد باشد، راهکار دیگری به غیر از دفن وجود ندارد.

سوزنچی با اشاره به اینکه قیمت فعلی فروش هرکیلوگرم سیب زمینی درب انبار ۴۰۰ تا ۵۵۰ تومان است، گفت: درحالی این محصول به قیمت کمی از کشاورزان خریداری می‌شود که صنایع تبدیلی سیب زمینی، کاهشی در قیمت های خود نداشته اند و کماکان قیمت محصولات خود را بر اساس قیمت سیب زمینی ۲ هزار تومانی محاسبه می‌کنند.

منبع : تسنیم

Likesآیا دفن سیب زمینی ها قانونی بود؟ آیا دفن سیب زمینی ها قانونی بود؟ up(0)Dislikesآیا دفن سیب زمینی ها قانونی بود؟ آیا دفن سیب زمینی ها قانونی بود؟ down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.