کد خبر: 8094

تاریخ انتشار: دسامبر 5, 2015

آینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟

What’s the future for Windows Phone آینده ی ویندوزفون چه خواهد بود؟ علی رغم شایعاتی که در مورد مایکروسافت برای از بین بردن ویندوزفون هست، برخی از ناظران صنایع می گویند که این مورد به چند دلیل بعید است. به خصوص دستاوردهای مورد انتظار از اجرای ویندوز ۱۰،  که در اسمارت فون ها و سایر […]

What’s the future for Windows Phone

آینده ی ویندوزفون چه خواهد بود؟

علی رغم شایعاتی که در مورد مایکروسافت برای از بین بردن ویندوزفون هست، برخی از ناظران صنایع می گویند که این مورد به چند دلیل بعید است. به خصوص دستاوردهای مورد انتظار از اجرای ویندوز ۱۰،  که در اسمارت فون ها و سایر دستگاه ها اجرا خواهد شد.

به نظر می رسد شایعات درباره ی مرگ قریب الوقوع ویندوزفون ها با اعلام مایکروسافت در روز دوشنبه با فروش تکنولوژی نقشه برداری نقشه های بینگ (Bing maps) به کمپانی Uber و انتقال حدود ۱۰۰ کارمند که وظیفه ی تجزیه و تحلیل داده ها را به عهده داشتند، و مجموعه تصاویر به کمپانی ride-sharing آغاز شد. این خبر در همان روزی منتشر شد که مایکروسافت گفت که بیشتر تبلیغات کسب و کار آنلاین مربوط به آن را در یک معامله با شرکت AOL را از صحنه خارج می کند.

با اجرای ویندوزفون ها یا آمدن windows10 موبایل OS، اسمارت فون های آینده ی مایکروسافت با برنامه های خاصی روی اندورید و سیستم های از قبل لود شده (pre-loaded) (و همانطور که وب سایت Techradar گزارش داده) با تکیه بر  یک توییت از MSFTNerd اجرا می شوند. (MSFTNerd فقط توییت هایی که فالورهای “تایید شده” هستند و باید برای دسترسی درخواست بدهند را به اشتراک می گذارد.)

مایکروسافت نسبت به یک درخواست نظر در روز سه شنبه واکنشی نشان نداد.

ویندوز فون 2 آینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟ آینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟                     2

در همین حال، هفته ی گذشته مایکروسافت بیلد ۱۰۱۴۹ ویندوز ۱۹ موبایل (Build 10149 of Windows 10 Mobile) را برای گروه پیش نمایش ویندوز خود عرضه کرد.

این ساخت قابلیت دستیار صوتی کورتانا (voice assistant Cortana) را برای ارسال ایمیل دارد.

در واقع، آینده ی ویندوزفون ها به خوبی مشخص و روشن نیست.

آینده ی ویندوزفون ها کمتر به وسیله ی مایکروسافت ساتیا نادلا (Microsoft CEO Satya Nadella) مشخص شده و اخیرا نیز ایمیلی در کمپانی به بیرون درز کرده که آن را خطاب به کارکنانش برای نیاز به

ایجاد “انتخاب های دشوار در مناطقی که در آن همه ی چیزها کار نمی کنند” فرستاده است.

 

هم چنین رئیس سابق نوکیا، استیون ایلوپ، در ۱۷ ژوئن نیز به طور ناگهانی شرکت را ترک می گوید. در این هفته این احتمال وجود دارد که مایکروسافت بتواند ۵٫۵ میلیارد دلار از ۷٫۹ میلیارد از کسب سال ۲۰۱۴ نوکیا را کسر کند.

در کنگره ی جهانی موبایل در ماه مارس، ایلوپ گوشی های لومیای نوکیا را معرفی کرد که برای اجرای ویندوز ۱۰ در پاییز عرضه شدند. ویندوز ۱۰ یک سیستم عامل کراس پلت فرم (cross-platform OS) است که برای کار کردن به موبایل ها، تبلیت ها، لپ تاپ ها و دسکتاپ ها طراحی شده و حتی به عنوان یک حرکت جسورانه مایکروسافت از آن تقدیر کرد. طبق تحقیقات IDC،تا کنون، ویندوزفون ها با ۳٫۲% از سهم بازار مورد انتظار در سال ۲۰۱۵ در مقایسه با ۷۹٫۴%  برای اندرویدها و ۱۴٫۸% برای iOS اپل، تنها کسری از بازار اسمارت فون ها را به دست آورده اند.

 

ویندوز فون 3 آینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟ آینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟                     3

 

با توجه به جاه طلبی های مایکروسافت برای ویندوز ۱۰، روز سه شنبه سه تحلیل گر گفتند که فکر نمی کنند مایکروسافت از ساختن اسمارت فون ها با ویندوز OS صرف نظر کند.

پاتریک مورهد، یکی از تحلیل گران بینش و استراتژی گفت: این خیلی زود است که از ویندوزفون ها منصرف شویم، اما من معامله ی کمپانی Uber را در جهت عقب نشینی در نقشه برداری می بینم.

 

منبع :computerworld

Likesآینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟ آینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟ up(0)Dislikesآینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟ آینده ویندوز فون Windows Phone چه خواهد بود؟ down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.