- خبر14 - https://khabar14.ir -

چطور نمی توانیم لاکتوز را تحمل کنیم؟

بطور معمول هنگامیکه شما یک لیوان شیر یا غذا میل می کنید،بدن شما آنزیمی تولید میکند که به آن لاکتاز می گویند.این آنزیم آنزیم های موجود در شیر را به قند های طبیعی تبدیل نموده تا هنگامی که وارد جریان خون شما گردید احساس ناراحتی نکنید.

اما به برخی مورد از عدم تحمل آنزیم لاکتور اشاره می کنیم:

بسیاری از غذا‌ها وجود دارند که مخصوص این افراد تولید شده‌اند، برای مثال شیر بدون لاکتوز و فرآورده‌های دیگر بدون لاکتوز در سوپر مارکت‌ها موجودند. همچنین در داروخانه‌ها قطره‌ها و قرص‌هایی به فروش می‌رسند که حاوی آنزیم تجزیه کننده لاکتوز (یعنی لاکتاز) هستند و می‌توانند با توصیه پزشک تهیه شوند. پزشکان توصیه می‌کنند کودکان به‌دلیل این مشکل به‌طور کامل از مصرف لبنیات دوری نکنند تا کلسیم، ویتامین D، و پروتئین مورد نیازشان را دریافت کنند. برخی کودکان که این مشکل در آن‌ها خفیف‌تر است، می‌توانند تا دو لیوان شیر را بدون بروز مشکل در روز مصرف کنند، به‌خصوص در صورتی‌که آن‌ها را به همراه مواد غذایی دیگر غیر لبنی مصرف کنند.

 

منبع : healthgrades [1]

Likesچطور نمی توانیم لاکتوز را تحمل کنیم؟ چطور نمی توانیم لاکتوز را تحمل کنیم؟ up(0)Dislikesچطور نمی توانیم لاکتوز را تحمل کنیم؟ چطور نمی توانیم لاکتوز را تحمل کنیم؟ down(0)