- خبر14 - https://khabar14.ir -

اولین خریدار نفت داعش دمشق است

یک مسئول عالی‌رتبه در خزانه داری آمریکا مدعی شد که داعش عمده نفت خود را دولت سوریه و مقداری از آن را به آنکارا می‌فروشد.

آدم شوبین، دستیار وزیر خزانه داری آمریکا و رابطه با امور تروریسم گفت: داعش یک میلیارد دلار از خزانه بانک ها در شهر های تحت کنترل خود در کشور هایی مثل عراق و سوریه بدست آورده و نیم میلیارد دیگر از طریق فروش نفت به اموال خود اضافه کرده است.

وی گفت: داعش از راه فروش نفت حدود ۴۰ میلیارد دلار به صورت ماهانه بدست می آورد که بیشتر آن به سوریه داده میشود و قسمتی از آن به ترکیه میرود.

این مسئول آمریکایی تاکید کرد: در طرف در تلاش هستند تا سر هم را ببرند و همچنان تجارتی معادل چندین میلیون دلار در دست دارند. مقادیری که درباره آن حرف میزنیم بسیار زیاد است.

همچنین اضافه کرد: بر اساس ارزیابی ما داعش سود بسیار زیادی کرده است. نفت خود را به مناطق مختلف انتقال میدهد و این مسئله با تلاش ما برای خشکاندن منابع مالی داعش جور در نمی آید.این مسئله زمانی اتفاق می افتد که ما تمام زیر ساخت های مالی داعش را از بین ببریم.

Likesاولین خریدار نفت داعش دمشق است اولین خریدار نفت داعش دمشق است up(0)Dislikesاولین خریدار نفت داعش دمشق است اولین خریدار نفت داعش دمشق است down(0)