- خبر14 - https://khabar14.ir -

تشییع سومین پیکر شهید مدافع حرم مراغه در تهران، فردا

سرهنگ پاسدار اکبر شالچی زاده، روز چهارشنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: شهید امیر لطفی، سومین شهید حرم مراغه ای روز دوشنبه حین مبارزه با تروریست های تکفیری به مقام شامخ شهادت نایل شده و از مقابل منزل وی واقع در چهارراه عباسی، یاخچی آباد تشییع و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده می شود.
وی اظهارکرد: این شهید از دایی زادگان شهیدان اسماعیل و محسن دوستان از شهدای هشت سال دفاع مقدس مراغه است.
شاچی زاده ادامه داد: وی مداح اهل بیت (ع) بود که نغمه شهادت را در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) خواند و با خون خود اسمش را در دفترعاشقان آن بانوی بزرگوار ثبت کرد.
این شهید متولد سال ۱۳۶۵ تهران بوده و اصالتا مراغه ای و از بسیجی های مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) محله یاخچی آباد تهران بود.
مراسم بزرگداشت این شهید روز جمعه ساعت ۱۴ در مسجد صاحب الزمان(عج) یاخچی آباد برگزار می شود.
شهید مدافع حرم ‘امین کریمی’، دومین حریم ولایت مراغه روز جمعه ۳۰ مهر مصادف با تاسوعای حسینی در راه دفاع از حرمین شریفین به شهادت رسید.
شهید سرافزار سرگرد پاسدارعلی کنعانی، نخستین شهید مدافع حرم از خطه شهید پرور مراغه بود که پنجم اردیبهشت سال ۹۲ در راه دفاع از حرمین شریفین به شهادت رسید.
شهرستان مراغه علاوه بر دو شهید حریم ولایت، یک هزار و ۴۰۰ شهید گلگون کفن تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی ایران کرده است.
این شهرستان با حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در۱۴۷ کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

منبع : ایرنا

Likesتشییع سومین پیکر شهید مدافع حرم مراغه در تهران، فردا تشییع سومین پیکر شهید مدافع حرم مراغه در تهران، فردا up(0)Dislikesتشییع سومین پیکر شهید مدافع حرم مراغه در تهران، فردا تشییع سومین پیکر شهید مدافع حرم مراغه در تهران، فردا down(0)