- خبر14 - https://khabar14.ir -

تعطیلی مدارس ادامه دارد یا خیر؟

به گزارش «تابناک»، تعطیلات انتهای هفته در حالی به ساعات پایانی خود رسیده که وضعیت آلودگی هوا در کلانشهر تهران تغییر چندانی حاصل نکرده و حتی نگاهی به نمودار کیفیت هوای تهران در آخرین روز هفته حکایت از آن دارد که روند افزایش میزان آلودگی تداوم داشته است.

اهمیت تصمیم به تعطیلی مدارس زمانی مشخص می‌شود که اوضاع روزهای ابتدایی سال تحصیلی را به یاد آوریم. روزهای ابتدایی مهرماه که اثرات بازگشایی مدارس را به وضوح می‌توان در ترافیک شهری دید و به شدت برای همه ملموس است. ترافیکی که از جابجایی جمعیت بزرگ دانش آموزی و اولیای مدارس به وجود می‌آید و نا گفته پیداست چه سهم بزرگی از آن به کلانشهرهایی مانند تهران می‌رسد.

کافی است به جمعیت ۱۲ میلیون نفری دانش آموزان دقت کنیم و سعی داشته باشیم که به تناسب این جمعیت، تعداد معلمان و دیگر اولیای مدارس، سروریس های مدارس و در نتیجه ترافیکی که به خیابان ها تحمیل می‌شود را محاسبه کنیم ا دریابیم که چرا تعطیل کردن مدارس اقدامی موثر برای کاهش آلودگی هوا به شمار می‌آید.

این در حالی است که عملکرد مسئولان در هفته گذشته حکایت از آن دارد که ایشان ترجیح می‌دهند فرصت تعطیل کردن را برای رار از آلودگی هوا خرج کنند نه زمانی که  وضعیت هوا به شرایط اضطرار می‌رسد و تعطیلی اجباری است. رویکردی که احتمالا در روزهای آتی هم تکرار خواهد شد تا تعطیلی مدارس، اتفاق حداقلیِ قابل پیش بینی برای روزهای پیش رو باشد.

تصمیمی که احتمالا فردا اتخاذ خواهد شد و تعطیلی مدارس در روز یکشنبه را به همراه خواهد داشت، مگر آنکه شائبه های وارد آمده به تعطیلی مدارس در روزهای آخر هفته گذشته، به ویژه دایر بودن مدارس در روزی که رئیس جمهور برای سفر استانی راهی شهر ری شده بود، توانسته باشد اثر خاصی از خود به جای بگذارد و اوضاع را تغییر داده باشد!

Likesتعطیلی مدارس ادامه دارد یا خیر؟ تعطیلی مدارس ادامه دارد یا خیر؟ up(0)Dislikesتعطیلی مدارس ادامه دارد یا خیر؟ تعطیلی مدارس ادامه دارد یا خیر؟ down(0)