کد خبر: 8926

تاریخ انتشار: ژانویه 8, 2016

رایانه ابزاری برای خدمت یا خیانت به بشر؟

یکی از مهمترین مزایای مدرن ،دستیابی بشر به ابزارها و امکانات نوین برای زندگی است که در کمّ و کیف زندگی فردی و همچنین در شکل زندگی اجتماعی انسان ها ،تغییرات اساسی ایجاد می کند. تا جایی که به خاطر تاثیرات مهم و اساسی همین ابزارها در نوع رفتارها و ارتباطات فردی و اجتماعی،در هر […]

یکی از مهمترین مزایای مدرن ،دستیابی بشر به ابزارها و امکانات نوین برای زندگی است که در کمّ و کیف زندگی فردی و همچنین در شکل زندگی اجتماعی انسان ها ،تغییرات اساسی ایجاد می کند.

تا جایی که به خاطر تاثیرات مهم و اساسی همین ابزارها در نوع رفتارها و ارتباطات فردی و اجتماعی،در هر چند سال سبک متفاوتی از زندگی بر ما تحمیل می شود.

 

برای درک بهتر این مسئله کافی است وضعیت سبک زندگی در کشورمان را در ۲۰ سال گذشته تصور کنیم.زندگی بدون رایانه ،تلفن همراه،اینترنت،کارت های بانکی و مبادلات الکترونیکی و …

گاهی خودمان هم باورمان نمی شود که در طول دو دهه تا این حد تغییر و تحول در زندگی مان رخ داده باشد.

اما ابزارهایی نظیر رایانه همان گونه که کارکردهای مفید و موثری برای زندگی دارند،وسایلی برای برخی مفاسد و انحرافات و خطرات جدی برای بشر هم محسوب می شوند و به واسطه همین ابزار کارآمد،چه استفاده های نادرستی که نمی شود و چه صدماتی شخصی و اجتماعی که از آن حاصل نشده است.

رایانه 2 رایانه ابزاری برای خدمت یا خیانت به بشر؟ رایانه ابزاری برای خدمت یا خیانت به بشر؟              2

 

در نتیجه شناخت صحیح چگونگی استفاده معقول و مشروع ابزارهای رسانه ای برای هر فردی که با این ابزارها ارتباط دارد ،وظیفه ای مهم است.

 

Likesرایانه ابزاری برای خدمت یا خیانت به بشر؟ رایانه ابزاری برای خدمت یا خیانت به بشر؟ up(0)Dislikesرایانه ابزاری برای خدمت یا خیانت به بشر؟ رایانه ابزاری برای خدمت یا خیانت به بشر؟ down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.