کد خبر: 9261

تاریخ انتشار: می 27, 2016

حمله ویروس ها به مرکز آمار ایران

در حالی که از شب گذشته وب سایت مرکز آمار ایران از دسترس خارج شده است، اطلاعات و شواهد حاکی از آن است که این وب سایت توسط یک گروه هکر، از دسترس خارج شده. در حالی که بسیاری از وب سایت های داخلی تصور کرده اند که این وب سایت توسط داعش هک شده […]

در حالی که از شب گذشته وب سایت مرکز آمار ایران از دسترس خارج شده است، اطلاعات و شواهد حاکی از آن است که این وب سایت توسط یک گروه هکر، از دسترس خارج شده. در حالی که بسیاری از وب سایت های داخلی تصور کرده اند که این وب سایت توسط داعش هک شده است، اما این هک هیچ ربطی به داعش نداشته و به نظر یک گروه هکر سعودی پشت آن هستند.
به گزارش «تابناک» سایت مرکز آمار ایران از شامگاه سه شنبه چهارم خرداد ماه از دسترس خارج شده است و کاربرانی که به این سایت مراجعه می کنند، نمی توانند از بخش های آن استفاده کنند.
زمانی که از طریق جستجوگر گوگل قصد ورود به سایت مرکز آمار ایران را دارید، با متنی عربی روبه رو می شوید که مشخص میکند یک گروه عرب مسئول هک این وب سایت هستند.
عبارت عربی که در صفحه گوگل نمایش داده میشود منجر به آن شده است که بسیاری از وب سایت های داخلی به اشتباه تصور کنند که این گروه وابسته به داعش است. اما در واقع این گروه به نظر یک گروه هکری سعودی هستند که گویا از پشتیبانی های دولتی نیز برخوردارند.
گروه داعس یا Da3s (که اشتباها داعش خوانده شده) گروه فعال هکری است که نگاهی به آمار فعالیت های آنها نشان میدهد که به شکلی فعالانه از مدتها قبل اقدام به هک برخی وب سایتها کرده بودند. اطلاعات موجود نشان میدهد که فعالیت اصلی این گروه، هک از نوع Defacement یا خارج کردن سایت از دسترس با ارسال پیام یا تصویر است.
در پاسخ به حمله هکرهای سعودی به سایت مرکز آمار ایران , اینبار ایرانیان حملات متعددی از نوع Ddos به سایت اداره کل آمار عربستان به آدرس stats.gov.sa داشتند بطوری که هم اکنون از دسترس خارج شده و از ادامه ارائه سرویس بازمانده است

Likesحمله ویروس ها به مرکز آمار ایران up(0)Dislikesحمله ویروس ها به مرکز آمار ایران down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.