کد خبر: 341

تاریخ انتشار: جولای 19, 2016

ظرفیت معنوی سپاه ملوانان آمریکایی را به زانو درآورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه که صبح دوشنبه ۲۸ تیرماه با حضور سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد، عامل برتری مومنان بر غیرمومنان را نیروی عبودیت و ظرفیت الهی […]

سيد ابراهيم رئيسي  ظرفیت معنوی سپاه ملوانان آمریکایی را به زانو درآورد 2117158

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش فرماندهان نیروی دریایی سپاه که صبح دوشنبه ۲۸ تیرماه با حضور سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد برگزار شد، عامل برتری مومنان بر غیرمومنان را نیروی عبودیت و ظرفیت الهی دانست و اظهار کرد: نیروی عبودیت، بندگی و ظرفیت معنوی همان دست برتر خداوند و رمز پیروزی مومنان بر غیرمومنان است و همین نیروی معنویت بود که کشور ما را از معرکه‌ها، تنگه‌ها و فتنه‌هایی همچون هشت سال جنگ تحمیلی به سلامت گذر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تنها راه مصون سازی جوانان در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های خارجی را تقویت ظرفیت عبودیت در آنها خواند و اضافه کرد: امروز مغرب زمین از تقابل نظامی با ایران ناامید شده و هجوم بی‌رحمانه‌ای را برای تغییر ذائقه و سبک زندگی اسلامی و ایرانی آغاز کرده که تنها راه مقابله با این هجمه گسترده، بالا بردن ظرفیت معنوی جوانان است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه بالاترین مدال و نعمتی که خداوند به پیامبر اکرم(ص) به عنوان بهترین خلق خود عنایت کرده، صبر و شرح صدر بوده است، تصریح کرد: صبر و ظرفیت معنوی می‌تواند از مشکلات و مصائب زندگی فرصت بسازد؛ به عنوان نمونه فقر تهدیدی بزرگ است که می‌تواند انسان را حتی به کفر بکشد. اما اگر ظرفیت معنوی و صبر وجود داشته باشد، فقر به فرصتی برای تکامل انسان تبدیل میشود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این روایت از امیرالمؤمنین علی(ع) که می‌فرمایند«قلب‏ها مانند ظرف‏هایند، پس بهترین آن‌ها با ظرفیت‏ ترین آن‌هاست» خاطرنشان کرد: این ظرفیت آن چنان مهم است که آدمی برای حضور در همه جایگاه‌های سیاسی، نظامی و اجتماعی به آن نیاز دارد و این ظرفیت باعث می‌شود انسان فراز و نشیب‌های زندگی را به سلامت پشت سر گذارد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات آدمی از تهدیدات و مشکلات زندگی، ظرفیت سازی است، گفت: این ظرفیت جز در پرتو بندگی پروردگار حاصل نمی‌شود و انسان تنها با عبودیت خداوند می‌تواند ظرفیت معنوی خود را بالا ببرد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود، با توجه به عنوان این نشست که نهضت امر به معروف و نهی از منکر بود، نظامسازی اسلامی را بر ۴ بنیاد رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با مردم برای خدا و امر به معروف و نهی از منکر استوار دانست و بیان کرد: تمام عرصه‌های زندگی بشری به این ۴ شاخص منتهی می‌شود که در این میان امر به معروف و نهی از منکر به نوعی زیربنای همه‌ حرکات اجتماعی اسلام است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری کسانی که در لباس دین، نگاه سکولار دارند، را خطرناکترین‌ها برای جامعه اسلامی خواند و گفت: این افراد با وجود داشتن کسوت دینی، معتقدند دین در زندگی اجتماعی نباید تأثیر داشته باشد اما نگاه اسلام می گوید دین پاسخ‌گوی تمام نیازهای اجتماعی انسان است و فقه می‌تواند در تمام شئون زندگی آدمی جاری باشد.

وی با اشاره به اینکه فقه در معنای کامل آن، شامل فقه اکبر به معنای علم به عقاید و باورهای دینی، فقه اوسط به عنوان علم به اخلاق فاضله و کریمه و فقه اصغر به معنای علم به احکام واجب و محرمات است، عنوان کرد: اگر فقه به معنای آنچه در اسلام وجود دارد، در جلوه‌های فکری، اخلاقی، عملی و اجرایی فردی متجلی شد، آن‌گاه او مثل امام خمینی(ره) فقیه هدایتگر و جامع الشرایطی می‌شود که کلام و عمل او تأثیرگذار و روشنگر است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آنچه که باعث شد ابهت ظاهری ارتش تا بن دندان مسلح آمریکا شکسته شود و ملوانانشان در برابر جوانان غیور نیروی دریایی سپاه آن گونه زانو زده، دست بر سر بگذارند و تسلیم شوند، نیروی عبودیت و ظرفیت معنوی و الهی جوانان سپاه بود.

Likesظرفیت معنوی سپاه ملوانان آمریکایی را به زانو درآورد up(0)Dislikesظرفیت معنوی سپاه ملوانان آمریکایی را به زانو درآورد down(0)
ارسال دیدگاه

لطفا فیلد زیر را تکمیل کنید. * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.